ایران 0 - ژاپن 3 / نخستین شکست ایران در ایتالیا

تیم ملی والیبال ایران بعد از یک سال پا به عرصه مسابقات بین المللی گذاشته است.

تیم‌های ملی ایران و ژاپن امروز از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران به مصاف هم رفتند.

هدایت تیم ملی والیبال ایران را ولادیمیر آلکنو  بر عهده دارد.

ترکیب شاگردان آلکنو:

میثم صالحی، امیرغفور، سیدمحمد موسوی، علی اصغر مجرد، محمدرضا حضرت پور، میلاد عبادی پور و محمدطاهر وادی.

دقایق حساس بازی:

بازی با سرویس تیم ژاپن آغاز شد که سرویس اول ژاپنی‌ها به تور خورد و امتیاز اول به نام ایران منظور شد.

در ادامه این ژاپنی‌ها بودند که با ضربات دقیق توانستند امتیاز‌های پی در پی کسب کنند.

وقت استراحت فنی اول به سود ژاپن بود که در این تایم استراحت، آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران نکاتی را به بازیکنان تیم ملی انتقال داد.

در ادامه هم بازی در اختیار ژاپنی‌ها بود و با هماهنگی خوبی که داشتند، توانستند فاصله امتیازی خود را با تیم ملی ایران زیاد کنند.

وقت استراحت فنی دوم هم به سود تیم ملی ژاپن تمام شد و در وقت استراحت فنی دوم آلکنو از عملکرد وادی راضی نبود و با او مستقیم صحبت کرد تا در ادامه بازی بتواند روند را به سود تیم ملی تغییر دهد.

بعد از وقت استراحت، صحبت‌های آلکنو کافی بود تا وادی پاس‌های درست و ترکیبی دقیقی را در اختیار بازیکنان قرار دهد تا امتیاز‌های بعدی برای تیم ملی کسب شوند.

عملکرد تیم ملی ژاپن باعث شد تا امتیاز ژاپن به ۲۲ برسد و اختلاف امتیاز خود با تیم ملی را به عدد ۷ برساند. آلکنو که خطر را احساس کرد، درخواست وقت استراحت داد تا بتواند با بازیکنان صحبت کند.

بعد از صحبت‌های سرمربی تیم ملی، بازیکنان تمرکز خود را جمع کردند و اختلاف امتیاز را رفته رفته کم کردند؛ اما استفاده ژاپنی‌ها از طول تور، دفاع روی تور ایران را با مشکل مواجه کرد تا بازیکنان تیم ملی امتیاز از دست بدهند. محمدطاهر وادی، پاسور تیم ملی کشورمان در توپ آخر مامور به زدن سرویس بود که توپ را به بیرون زد تا ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود ژاپنی‌ها به پایان برسد.

ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود ژاپنی‌ها تمام شد.

در ست دوم همه چیز پایاپای بود و ۲ تیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند.

تاکاهاشی یکی از بازیکنان تیم ملی والیبال ژاپن بود که با سرویس‌های خوب خودش کمی دریافت کنندگان تیم ملی والیبال را دچار مشکل کرد.

در ادامه هم همین دریافت‌ها باعث شدند که امتیاز‌ها برای ژاپن به دست بیایند و امتیاز‌های خود را به عدد ۸ رساندند. وقت استراحت فنی اول در ست دوم هم به سود ژاپن بود.

در وقت‌های استراحت فنی آلکنو به صورت مداوم با بازیکنان صحبت می کرد و نقطه نظرات خود را به آن‌ها انتقال می‌داد تا بازیکنان جسارت خود در بازی را از دست ندهند و با دقت و تمرکز بیشتر بازی را ادامه دهند.

همین امر هم باعث شد تا بازیکنان با دقت امتیاز‌های پی در پی را برای تیم ملی ایران کسب کنند.

امیر غفور، بازیکن تیم ملی ایران که در منطقه دوم زمین قرار داشت، امتیاز‌های پی در پی را برای ایران کسب کرد تا به ژاپنی‌ها نشان دهد بازیکنی مهار نشدنی است.

محمدطاهر وادی که در غیاب سعید معروف وظیفه سنگینی داشت، باید توپ‌ها را به خوبی به بازیکنان می‌رساند و تمام عملکرد او را آلکنو زیر نظر داشت و مدام با او صحبت می‌کرد تا وادی بداند توپ‌ها را چگونه باید به بازیکنان برساند.

در ادامه آبشار پوریا فیاضی به بیرون رفت، اما معتقد بود که توپ به دست بازیکنان خورده است. با همین باور آلکنو درخواست بازبینی صحنه را داد، اما باز هم توپ و امتیاز برای ژاپنی‌ها منظور شد.

عملکرد خوب محمدرضا حضرت پور در دریافت توپ‌ها به گونه ای بود که تحسین آلکنو را هم در پی داشت؛ چرا که تلاش‌های او باعث شد تا وقت اضافه دوم به سود ایران شود و بازیکنان روحیه خوبی برای ادامه بازی بگیرند.

بعد از وقت استراحت دوم، اولین امتیاز برای ژاپنی‌ها منظور شد که به دلیل شادی نامتعارف آن ها، اعتراض میلاد عبادی پور به داور بازی را به همراه داشت.

بازی در ست دوم بسیار نزدیک و امتیاز به امتیاز برای هر ۲ تیم پیش رفت.

آلکنو در ست دوم سعی داشت از تمام بازیکنان استفاده کند تا همه آن ها در بازی اول سنجیده شوند و رفته رفته آمادگی لازم را پیدا کنند.

آلکنو در ست دوم هم از ۲ وقت استراحت خود استفاده کرد تا با بازیکنان خود صحبت کند.

در لحظات پایانی ست دوم، باز هم کمی ناهماهنگی بین بازیکنان باعث شد تا ژاپنی‌ها پیش بیفتند و ست دوم هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ژاپنی‌ها به پایان رسید.

ست دوم بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود تیم ملی ژاپن به پایان رسید.

ست سوم با امتیازگیری بازیکنان تیم ملی کشورمان آغاز شد، اما خیلی زود مجرد سرویس را از دست داد تا بازی باز هم برابر شود.

در ست سوم که بازیکنان تیم ملی هماهنگ‌تر شده بودند، اختلاف امتیازی خود را با ژاپنی‌ها افزایش دادند تا نشان دهند تیم دست و پا بسته‌ای نیستند.

ست سوم خیلی برای تیم ملی خوش یمن بود و از همان ابتدا فاصله امتیازی حفظ شد تا وقت استراحت فنی اول برای تیم ملی باشد.

ست سوم؛ 26 بر 24 به سود ژاپن

در شروع ست سوم ورق به سود ایران برگشت. شاگردان آلکنو با نتیجه 6 بر 2 از حریف پیش افتادند تا ناکاگائیچی درخواست وقت استراحت کند. در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه ژاپنی‌ها اختلاف را کم کردند، اما در امتیاز 16 بر 15 به سود ایران بود که تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه 26 بر 24 به سود ژاپن خاتمه پیدا کرد.

به این ترتیب نخستین شکست تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌ها ثبت شد. نمایش ضعیف شاگردان آلکنو در این مسابقه موجب شد تا شوک بزرگی به والیبال ایران وارد شود.

ایران در بازی بعدی خود باید فردا از ساعت 14:30 مقابل روسیه به میدان برود.