ایران 1 روسیه 3/ دومین شکست سروقامتان ایران در لیگ ملت‌های 2021

تیم ملی والیبال ایران در بازی دوم خود در لیگ ملت‌های 2021 از ساعت 14:30 امروز شنبه به مصاف روسیه رفت.

آلکنو در این بازی از ترکیبی کاملا متفاوت با بازی روز نخست استفاده کرد و برای شروع بازی، محمد وادی، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی، علی شفیعی، مسعود غلامی و آرمان صالحی (لیبرو) را به زمین فرستاد. 

تیم ملی والیبال

ست اول:

بازی در ست نخست با حملات سنگین و سرویس‌های کم‌نقص بازیکنان تنومند روسی و از طرف دیگر، اشتباهات بازیکنان ایران آغاز شد. این برای نخستین بار بود که ولادیمیر آلکنو، سرمربی روس تیم ملی ایران مقابل هموطنانش در یک رقابت ملی به میدان می‌رفت. بازیکنان ایران در این ست حرفی برای گفتن نداشتند و با نتیجه 25 بر 17 شکست خوردند.

ست دوم:

ست دوم را تیم  ایران بهتر از ست اول  آغاز کرد و توانست روی سرویس‌های اسفندیار و کاظمی با نتیجه 6 بر 3 از روسیه پیش بیفتد.

ملی‌پوشان والیبال ایران در دومین زمان استراحت فنی بازی با نتیجه 16 بر 13 از تیم قدرتمند روسیه پیش افتادند.

در نهایت تیم ایران توانست بر خلاف ست اول با انجام یک بازی خوب ست دوم را با نتیجه 25 بر 20 از آن خود کند.

در ست سوم روس‌ها در سرویس خوب ظاهر نشدند تا تیم ملی باز هم بتواند اختلاف امتیاز خود را با روس‌ها زیاد کند که این امر با عملکرد ضعیف دفاع روی تور تیم ملی ایران میسر نشد.

در ادامه بازی دریافت‌های ضعیف باعث شد تا تیم ملی روسیه از نظر امتیازی از ما پیش بیفتد.

در طول بازی رالی‌های پی در پی بازیکنان ۲ تیم نشان داد که بازیکنان تیم ملی ایران در این بازی هماهنگ‌تر هستند و می توانند کار‌های بزرگی انجام دهند.

محمدطاهر وادی که به عنوان پاسور در زمین حضور داشت، اشتباهاتی را مرتکب و همین امر باعث شد تا آلکنو با او صحبت کند.

در ست سوم بازی بسیار نزدیک بود؛ در حالی که بازی ۱۴ بر ۱۲ به سود روس‌ها بود، بازیکنان تیم ملی بازی را به تساوی ۱۴ - ۱۴ کشاندند.

عملکرد خوب تیم ملی والیبال کشورمان به نوعی بود که وقت استراحت فنی دوم بار دیگر به سود آن ها تمام شد.

بازی در ست سوم بسیار جذاب پیش رفت و ۲ تیم پا به پای هم جلو آمدند، اما بعد از ۲ اشتباه بازیکنان تیم ملی، آلکنو درخواست وقت استراحت کرد تا دوباره نکاتی را به آن‌ها گوشزد کند.

در ادامه بازیکنان تیم ملی با اشتباه در دریافت توپ‌ها بازی را به روس‌ها واگذار کردند تا روس‌ها در ست سوم ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی برسند.

ست سوم با اشتباه بازیکنان تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود تیم ملی والیبال روسیه تمام شد.

ست چهارم با امتیازگیری تیم ملی روسیه آغاز شد و از همان ابتدا روس‌ها اختلاف امتیاز را زیاد کردند و بازی با نتیجه ۵ بر ۲ به سود تیم ملی روسیه پیگیری شد.

در ادامه بازی وقت استراحت فنی اول برای روس ها منظور شد.