وریا غفوری کاپیتان استقلال چرا جریمه شد؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا ساعاتی قبل  وریا غفوری  را به خاطر مصاحبه‌اش بعد از بازی آخر استقلال با الشرطه عراق، ۵ هزار دلار جریمه کرد که استقلال باید طی ۳ ماه آینده، ۱۲۵۰ دلار به حساب کمیته انضباطی AFC واریز کند و در صورت تکرار این رفتار ۳۷۵۰ دلار باقیمانده از این باشگاه گرفته خواهد شد.

با احتساب قیمت امروز دلار حدود ۲۳۵۰۰ بود که اگر در ۱۲۵۰ ضرب کنیم ۲۹ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان می شود. این رقم را باید باشگاه استقلال پرداخت کند.

البته ممکن است رثم را از قرارداد وریا هم کسر کنند. این ماجراها نشان می دهد که ای اف سی نظارت دقیقی بر رفتار بازیکنان و تیمها دارد و هم پرسپولیس و هم استقلال جریمه شده اند.

برای آنهایی که دوست دارند بدانند کدام مصاحبه کاپیتان استقلال باعث چنین جریمه‌ای شده باید بگوییم که وریا بعد از بازی با الشرطه و قطعی شدن صعود استقلال به مرحله حذفی لیگ قهرمانان، شدیدا از برگزاری این تورنمنت به صورت فشرده انتقاد کرده بود و خستگی بازیکنان را سوژه صحبتهایش قرار داده بود.

وریا غفوری که در آن بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده بود، در انتقاد از نحوه برگزاری مسابقات گفته بود:

نمی‌دانم تیم‌ها این را خواسته‌اند یا AFC خودش چنین تصمیمی گرفته که باید هر ۳ روز بازی می‌کردیم. بازیکنان فوتبال برده نیستند که هر ۳ روز بخواهند بازی کنند. مطمئنا چنین تورنمنتی نمی‌تواند کیفیت لازم را داشته باشد.”

وریا غفوری

استفاده او از کلمه برده باعث شد تا علیه او شکایت کنند. البته وریا غفوری هم دفاعیه کاملی از خودش ارائه کرده بود و حتی قبل از اینکه بخش بین‌الملل باشگاه بخواهد دفاعیه را برای ای اف سی بفرستد، غفوری باز هم جملات دیگری به دفاعیه خودش و باشگاه اضافه کرده بود.

البته باشگاه و کادرفنی نگران محرومیت و جریمه سنگین تری بودند که در نهایت با شرایطی که خواندید، جریمه اعلام شد. البته معمولا این جرایم قطعی است و امکان اعتراض به استیناف را ندارد اما در متن خبر اشاره‌ای به قابل استیناف بردن رای دیده نشد.

معمولا باشگاهها به ای اف سی اعلام می کنند که ای اف سی، این جرایم را از پاداش های برد و مساوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مخصوص تیمهای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا کم کنند.