بحرینی‌ها فارسی به ما فحش می‌دادند!

حسین کعبی ؛یکی از معدود فوتبالیست هایی که در همه رده های سنی فوتبال ایران بازی کرده است.با تجربه ای که حالا در فولاد مربیگری می کند.همان تیمی که از آنجا رشد کرد،به تیم ملی رسید،در جام جهانی بازی کرد و به لیگ برتر انگلیس هم رسید.کعبی خاطرات زیادی از تیم ملی و البته بازی مقابل بحرین و عراق هم دارد.او 11 بار در دورانی که بازی می کرد مقابل بحرینی ها به میدان رفته است و یک توصیه خیلی مهم به ملی پوشان می کند:«نباید اسیر جنگ روانی آنها شوند.بحرینی ها برای بازی کردن نمی آیند.خدا نکند گل اول را هم بزنند.باید حواس بچه ها حسابی جمع باشد.»کعبی از فولاد،لیگ برتر،ناداوری ها و تنها ماندن تیم شان می گوید.از اینکه حتی هیات فوتبال خوزستان هم پشت آنها نیست و یک سری ها که از فولاد خوششان نمی آید چوب لای چرخ این تیم می گذارند.حسین حرف های زیادی برای گفتن دارد.

*چند وقتی است که صدای اعتراض کادر فنی،مدیریت و بازیکنان فولاد شنیده می شود.شرایط چطور پیش می رود که این اعتراض ها شنیده می شود؟

اگر بخواهیم فوتبالی بگوییم شرایط واقعا فوق العاده است! مگر می شود بعد از برگشتن از بازی های آسیایی این اتفاقات سر فولاد بیاید.مگر می شود در فاصله دو یا سه هفته فولاد بازیکنانش بد شوند،مربیانش بد شوند،مدیریتش بد شوند و ...دلیلش چیست؟ما یا باید لات بازی و دعوا بگردیم یا بیاییم جلوی دوربین گریه کنیم.ما دنبال هیچ کدام از این ها نیستیم بلکه دنبال یک فوتبال پاک هستیم اما بعضی ها می آیند با لات بازی کاری خودشان را راه می اندازند.تهدید می کنند و جالب اینجاست که محروم هم نمی شوند.فولاد اینجا مظلومانه مانده است چون ما اهل مصاحبه کردن نیستیم و توهین هم به کسی نمی کنیم.سرمان در کار خودمان است.مربیان فنی و قوی ای داریم.نفراتی که هر باشگاهی آرزو می کند آنها را داشته باشد.بازیکنان مان بدون حاشیه هستند و همه چیز هم خوب.

*پس مشکل کجاست؟

درد ما داوری است.در بازی با نساجی شیمبا گل می زند قبول نمی کنند.کل شهر می گویند گل درست بود.شما می آیید و داور را محروم می کنید.خب این چه سودی به حال فولاد دارد؟محرومیت داور به چه درد ما می خورد؟در جام حذفی مقابل نماینده شیراز یک حرکت دیگر می زنند.در بازی با سایپا هم همین اتفاق افتاد.پنالتی روی محمد قاسمی نژاد را که صد در صد بود نمی گیرند حالا محروم کردن داور به چه درد من می خورد.من مربی باید جواب باشگاه را بدهم.این همه هزینه کرده ایم و شرایط هر روز سخت تر و سختر می شود.فدراسیون می آید یک امتیاز به ما بدهد؟این چه فوتبالی است؟ما دردمان را به چه کسی بگوییم؟

با ما لج می کنند.از ما و مربیان ما و مجموعه ما خوش شان نمی آید!در کل با فولاد حال نمی کنند.در خوزستان کسی پشت ما نیست که بیاید حق ما را بگیرد.الان هیات فوتبال استان کجاست؟

*تو خودت سال ها در فوتبال بوده ای.چه اتفاقی افتاد که فوتبال ایران به اینجا رسید؟

فوتبال ما آلوده است.هر کسی از جای خودش بلند شده و پایش به توپ نخورده برای ما شده کارشناس.کتاب نوشته و نظر می دهد.فوتبال ما صاحب ندارد،بزرگتر ندارد.شما بگویید بزرگتر فوتبال ما چه کسی است؟

یعنی زمان شما از این دست اتفاقات نمی افتاد؟این مشکلات نبود؟

خدا شاهد هست که نبود.زمان ما مافیا نبود.من الان مربی هستم خیلی مسائل برای بازگو کردن هست اما برای چه باید حرف بزنم؟حاشیه خیلی زیاد است که من همینجا یک کمی از آن را گفتم.

*معتقدی اتفاقاتی که برای فولاد می افتد طبیعی نیست؟چرا این کار را با فولاد می کنند؟

با ما لج می کنند.از ما و مربیان ما و مجموعه ما خوش شان نمی آید!در کل با فولاد حال نمی کنند.در خوزستان کسی پشت ما نیست که بیاید حق ما را بگیرد.الان هیات فوتبال استان کجاست؟چه حمایتی از ما کرده است؟یک سری آدم به عنوان کارشناس می آیند و درباره تیم ما حرف می زنند.آدم هایی که آرزو داشتند با ما عکس یادگاری بگیرند و ما را از نزدیک ببینند!آقایان،مقام های مسئول،بیایید تکلیف را روشن کنید.آقایان پیشکسوت؛اجازه بدهید فولاد و مجموعه فولاد کار خودش را بکند.این باشگاه تعلق به مردم خوزستان است،سنگ اندازی نکنید.ما با کسی مشکلی نداریم و تا روز آخر هم ادامه می دهیم.جالب است در روزی که برنده از زمین خارج می شدیم علیه ما انتقاد می کردند.یک سری ها بیرون مانده اند و چون تیم ندارند انتقاد می کنند.دو سال است پنجره نقل و اتقالاتی ما بسته است،چه کسی آمده و پشت ما ایستاده؟نفت مسجد سلیمان می بازد کسی انتقاد نمی کند،صنعت نفت می بازد کسی انتقاد نمی کند اما تا فولاد می برد همه منتقد می شوند.

بعضی از پیشکسوتان فولاد هم منتقد این تیم هستند و گاه و بیگاه مصاحبه هایی می کنند. علیه تو هم صحبت هایی کرده اند. آیا پاسخی برایشان داری؟

بعضی دوستان فتنه هستند و شکست فولاد را می خواهند. کسی که خوبی تیم را بخواهد، آیا فولاد را تخریب می کند؟ دوستان می گویند چون ما جوان هستیم و اول مربیگری مان است، چرا باید در فولاد باشند؟ من با انتقاد فوتبالی مشکلی ندارم ولی متاسفانه بعضی انتقادها غیرفوتبالی و برای تخریب است. اینها فتنه می کنند چون جیب شان خالی است. از طرف خودم یک پیام برایشان دارم. شما روی هم 10 نفر نمی شوید. می دانم جیب تان خالی شده است. ما نداریم که به شما از این پول ها بدهیم. از باشگاه قیچی شده اید. کسی که فولاد را دوست دارد باید حمایت کند. من همان مسیری را قبلا بودم ادامه می دهم. نه پول می دهم و نه باج. حالا کسی می خواهد خوشش بیاید یا نیاد. من از دل همین مردم خوزستان هستم. هر چی دارم از این مردم است. هر چی دارم از فوتبال خوزستان است.

*حسین از بحث لیگ برتر و مشکلاتش که عبور کنیم امروز تیم ملی بازی دارد.غیر از این بازی سه مسابقه حساس دیگر هم هست.کار برای صعود سخت شده،به خصوص اینکه ایران دو بازی با بحرین(میزبان) و عراق دارد.

صددرصد گروه سختی است و نمی شود آن را کتمان کرد.روزی بود که همه می گفتند به به چه گروه آسانی اما حالا شرایط فرق کرده است.الان زمانی است که باید همه حاشیه ها را کنار گذاشت.باید یک دست شد و فقط به یک چیز فکر کرد؛موفقیت.اگر در چند بازی قبل نتیجه نگرفته ایم فقط جرقه بوده است.شما اسامی بازیکنان ما را ببینید.این تیم می تواند کارهای بزرگی انجام بدهد فقط باید از حاشیه دور باشد.

*ما بازی حساسی با بحرین داریم.خودت سابقه بازی و البته اختلاف هم با بازیکنان این تیم داشتی و ...

بحرینی ها استاد حاشیه سازی هستند.آنها فارسی به ما فحش می دادند و فحاشی که هیچ،علنا بازیکنان ما را می زدند که مصدوم شوند.زورشان به ما نمی رسید و بازیکنان تکنیکی ما را می زدند.ما باید خودمان باشیم.باید پشت هم باشیم.ما طارمی و آزمون و جهانبخش و کلی ستاره دیگر داریم.می شود برد و می شود صعود کرد.

*توصیه ای داری برای بازی با بحرین؟

بازیکنان بحرین روی مخ می روند.گل هم بزنند که دیگر نمی شود کنترل شان کرد.دروازه بان شان می خوابد روی زمین و دیگر بلند نمی شود.باید خونسرد باشیم.باید به حرف مربیان به خصوص آقا وحید و آقا کریم گوش بدهیم.بزرگان که کنار تیم باشند می توانند حاشیه ها را دور کنند.از درگیر شدن دوری کنیم چون آنها استادانه این کار را می کنند.من یک خواهش دارم از همه ملی پوشان.مردم منتظر اتفاق های خوب هستند.شادی این مردم با همین فوتبال است.دلشان را شاد کنید.

بحرینی ها استاد حاشیه سازی هستند.آنها فارسی به ما فحش می دادند و فحاشی که هیچ،علنا بازیکنان ما را می زدند که مصدوم شوند.

*حسین تو خودت در انگلیس بازی کرده ای.هفته قبل پیشنهاد تاتنهام به طارمی مطرح شده بود و علیرضا جهانبخش هم که در لیگ برتر بازی می کند.نظرت درباره این دو بازیکن چیست؟

طارمی که عالی است.من پیشنهاد می کنم اگر هم می خواهد از پورتو جدا شود بهتر است به فوتبال اسپانیا برود.فوتبال انگلیس و آلمان و ایتالیا خشن است.بهترین بازیکنان جهان در لیگ های این کشور مصدوم شده اند.برای مهدی دعا کنیم.موفقیت او،موفقیت ایران است و پرچمی که بالا می رود.علیرضا هم که برای خودش ستاره است.او توانایی های زیادی دارد و دیدید هر بار که بازی کرده بهترین عملکرد را داشته است.امیدوارم همه فوتبالیست های ایران در هم رده ها موفق باشند