سیستم و ترکیب تیم ملی در بازی با هنگ کنگ اشکال داشت

پیروز قربانی در خصوص عملکرد تیم ملی مقابل هنگ کنگ اظهار داشت: به بازیکنان تیم ملی خسته نباشید می گویم ولی با وجود بردی که کسب شد فوتبال خوبی از تیم ملی ندیدیم.

وی افزود: هم از نظر تعیین استراتژی، هم سیستم و هم ترکیب اولیه دچار اشکال بودیم و امیدوارم در ادامه آنالیز بهتری از تیم های حریف ایران صورت بگیرد.در بازی با هنگ کنگ دیدیم مهاجمان تیم ما بیکارترین بازیکنان زمین بودند، نه اینکه آنها ضعیف ظاهر شدند بلکه نوع بازی تیم ملی باعث این اتفاق شده بود.

بازیکن اسبق تیم ملی تاکید کرد: سیستمی که انتخاب شد مناسب این بازی نبود، تیم ملی در حالت حمله اصلا عرض نداشت. مقابل تیمی که این همه دفاع می کند باید کاری می کردیم مدافعان حریف کِش بیایند، اگر دو بازیکن هجومی ما سر خط جاگیری می کردند این دفاع کِش می آمد. شما دیدید هنگ کنگ با 7-8 نفر عرض را پوشش می دادند و این باعث می شد بازیکنان ما به توپ های بلند رو بیاورند و اگر هم موقعیتی ایجاد کردیم به خاطر ضعف بازیکنان هنگ کنگ بود.

قربانی تاکید کرد: اگر بین نوراللهی و عزت اللهی یک نفر بازی می کرد شرایط بهتر می شد چون هنگ کنگ تیمی نبود که خیلی به ما فشار وارد کند. نمی خواهم خیلی انتقاد کنم ولی این دیدار برای تیمی که می خواهد در 4 بازی برنده باشد ایده آل نبود.این موضوع را به پای این می گذاریم که تیم ملی بازی تدارکاتی نداشت اما قطعا در بازی های آتی این تیم باید هوشمندانه تر بازی کند.

وی در خصوص کیفیت زمین چمن که با اعتراض اسکوچیچ و سرمربی هنگ کنگ توام شد عنوان کرد:نهاد بسیار ضعیف AFC که یکی از ضعیف ترین ها در دنیا است میزبانی را به بحرین داده و طبیعتا این کشور برای استفاده از این موضوع به نفع خودش همه کار می کند. شاید اگر AFC رویش می شد به میزبان مجوز صعود می داد و این تیم را به عنوان یکی از تیم های صعود کننده به دور بعد معرفی می کرد.

بازیکن اسبق تیم ملی ادامه داد: شرایط زمین اصلا ایده آل نبود، این موضوع موجب شرم و خجالت AFC است که بازی های مقدماتی جام جهانی در چنین زمینی برگزار می شود. فاصله فوتبال آسیا با دنیا بیشتر شده و دلیلش همین ضعف های کنفدراسیون فوتبال آسیا است. شیخ سلمان باید توضیح بدهد چرا هیچ مربی در فوتبال آسیا طراز اول نیست و به دیگر تیم های فوتبال دنیا راه پیدا نمی کند. دلیلش این است که مطالبی که در کلاس های مربیگری آسیا ارائه می شود مربوط به 150 سال قبل از میلاد مسیح است.

قربانی تاکید کرد: طبیعتا این فوتبال پیشرفت نمی کند، کشورهایی که صاحب فوتبال هستند در AFC کرسی ندارند و یکی از این کشورها ایران است.وقتی از کشوری مثل بحرین که به قول آقای خیابانی کشوری کوچک است، یک نفر به عنوان رئیس AFC انتخاب می شود باید فاتحه فوتبال در آسیا را خواند. کشورهایی مثل ایران، ژاپن، کره، عربستان و ... باید کرسی های درجه یک AFC را بگیرند. با این شرایط همه دست به دست داده اند که ایران صعود نکند ولی اتحاد بین مردم ایران و همچنین تلاش بازیکنان باید در نهایت منجر به صعود شود.

وی ادامه داد: امیدوارم بازیکنان تیم ملی به وضعیت زمین چمن و کارشکنی ها توجهی نکنند و فقط حواسشان در زمین به فوتبال خودشان باشد تا با عبور از این مرحله بتوانیم در جمع بقیه تیم های مدعی آسیا شانس بیشتری برای عرض اندام داشته باشیم.