حرکت ناجوانمردانه روی علی دایی+عکس

تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب رقابتهای دور برگشت انتخابی جام جهانی 2022 در منامه به مصاف بحرین می‌رود. بازی‌های ایران و بحرین همواره آبستن حوادث بسیاری بوده و حاشیه‌سازی بحرینی‌ها و ضد فوتبالی که اکثراً در مصاف با ایران ارائه می‌دهند زبانزد خاص و عام بوده است.

این عکس مربوط به بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴ هیروشیما است که تیم ملی مقابل بحرین صف آرایی کرد و بدون گل متوقف شد؛ در این صحنه سنگربان تیم بحرین برای دفع توپ و مهار علی دایی اینچنین به هوا بلند شده و با لگد، شکم مهاجم تیم ملی را مورد هدف قرار می‌دهد.

علی دایی

علی دایی با وجود این مصدومیت شدید با غیرت مثال زدنی تا پایان ۹۰ دقیقه در زمین باقی ماند اما پس از پایان سریع او را به بیمارستان منتقل کردند و سپس مشخص شد که سنگربان بحرینی با حرکت ناجوانمردانه خود طحال علی دایی را پاره کرده است. علی دایی با این ضربه چند ماه از میادین دور شد.

دایی بعدها در مصاحبه ای با عادل فردوسی پور در تشریح اتفاقی که در دیدار با بحرین برایش رخ داد گفت: فقط ۲۰ دقیقه از بازی مانده بود که این اتفاق رخ داد و تیم ملی هم تمام تعویض‌هایش را انجام داده بود. در آن لحظات تصمیم به ادامه بازی گرفتم اما آن ۲۰ دقیقه شاید باور نکنید برایم به اندازه ۲۰۰ سال طول کشید...