واکنش پرتغالی‌ها به درخشش طارمی

 تیم ملی فوتبال کشورمان دوشنبه شب در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفق شد بحرین را با گل‌های سردار آزمون (۲ گل) و مهدی طارمی با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد.

حضور هلیو سوسای پرتغالی روی نیمکت مربیگری تیم ملی فوتبال بحرین و بازی مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو در ترکیب تیم ملی فوتبال کشورمان باعث شد تا این بازی در رسانه‌های پرتغالی بازتاب داشته باشد.

روزنامه رکورد در این باره نوشت، آتش بازی طارمی برابر بحرین هلیو سوسا، مهاجم ایرانی یک گل زد و دو پاس گل داد.

طارمی در پیروزی ایران (۳-۰) برابر بحرین با مربیگری هلیو سوسا پرتغالی کاملاً تعیین کننده بود. مهاجم پورتو در ترکیب اصلی تیم ملی ایران به میدان رفت و با یک گل و دو پاس گل به پیروزی تیمش کمک کرد و ایران را در گروه C مرحله مقدماتی جام جهانی قطر زنده نگه داشت.

بعد از نیمه اول بدون گل، آزمون مهاجم زنیت به لطف پاس طارمی گلزنی را شروع کرد تا اینکه در دقیقه ۶۱ باز هم با پاس عالی بازیکن شماره ۹ اژدهایان (لقب پورتو) گل دوم را به ثمر رساند. در فاصله ۱۰ دقیقه مانده به پایان بازی، نوبت به گلزنی طارمی رسید و نتیجه نهایی را رقم زد.

در گروه C، ایران با ۱۲ امتیاز  و یک بازی کمتر از نظر امتیازی با بحرین برابر شد. عراق با دو امتیاز اختلاف نسبت به دیگر تیم‌ها همچنان صدرنشین است، اما پانزدهم ماه ژوئن باید به دیدار ایران برود. تیم طارمی در صورت پیروزی، در فاصله تنها یک بازی باقی مانده به پایان این مرحله، صدرنشین گروه خواهد شد.

سایت جورنال دی نوتیسیاس نیز نوشت، تیم بحرین در گروه C مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا با مربیگری هلیو سوسا پرتغالی دوشنبه مقابل ایران با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و مهدی طارمی بازیکن تیم پورتو گل سوم ایران را به ثمر رساند.

ایران در نیمه دوم سه گل به ثمر رساند، دو گل اول توسط سردار آزمون، مهاجم زنیت روسیه، در دقایق ۵۴ و ۶۱، و طارمی نتیجه نهایی را در دقیقه ۷۹ تثبیت کرد.

با این نتیجه، ایران در دور دوم مقدماتی با ۱۲ امتیاز به رده دوم گروه C صعود کرد و دو امتیاز دیگر با عراق ۱۴ امتیازی، صدرنشین گروه، فاصله دارد.

دو رتبه آخر را تیم‌های هنگ کنگ با پنج امتیاز و کامبوج با یک امتیاز اشغال کرده اند. صدرنشین‌های هر گروه و چهار تیم برتر دوم‌ راهی دور سوم مسابقات می‌شوند.

سایت دسپورتو ساپو نیز با پوشش خبری این بازی نوشت، طارمی در پیروزی ایران برابر بحرین گلزنی کرد.

تیم بحرین با مربیگری هلیو سوسای پرتغالی مقابل ایران با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد، مهدی طارمی بازیکن تیم پورتو گل سوم ایران را به ثمر رساند.

سایت نشریه ابولا در رابطه با این بازی نوشت:" در گروه سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا، ایران میزبان تیم بحرین بود و این تیم را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد. مهدی طارمی از پورتو در این بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت و درخشید.