حمله کاپیتان تیم‌ملی به رکورد سوپرمن پرسپولیس

 تیم ملی فوتبال ایران در شبی که بحرینی‌ها به شدت روی پیروزی خانگی حساب می‌کردند، در منامه به پیروزی قاطع ۳ بر صفر دست یافت. در این بازی احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی ایران از ابتدا در زمین حضور پیدا کرد تا صد و چهاردهمین حضورش در تیم ملی را هم تجربه کند.

حاج صفی حتی قبل از این بازی هم یکی از ۵ بازیکنی بود که دارای بیشترین تعداد بازی ملی در تاریخ فوتبال ایران بود و مقابل بحرین تعداد بازی‌های ملی‌اش را با ۱۱۴ رساند؛ این در حالی است که سید جلال حسینی با ۱۱۵ بازی ملی بعد از جواد نکونام، علی دایی و علی کریمی، چهارمین بازیکنی است که دارای بیشترین تعداد بازی ملی است.

حاج صفی این فرصت را دارد تا با حضور در دو بازی پیش روی تیم ملی مقابل کامبوج و عراق، جای سید جلال حسینی را در تعداد بازی ملی بگیرد و در رده چهارم را از آن خود کند.

حاج صفی برای اولین بار در یک دیدار دوستانه مقابل زامبیا در روز ۵ خرداد سال ۱۳۸۷ در ورزشگاه آزادی در ترکیب تیم ملی قرار گرفت که با دادن ۲ پاس گل در دیداری که با نتیجه ۳ بر ۲ به سود تیم ملی به اتمام رسید، آغاز درخشانی با تیم ملی داشته باشد.

اولین بازی رسمی حاج صفی با پیراهن تیم ملی ایران هم در تاریخ ۱۳ خرداد همان سال در دبی و مقابل تیم ملی امارات در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی بود که وی از ابتدا در ترکیب ثابت قرار گرفت.

حاج صفی که در این ۱۱۴ ملی ۶ بار هم موفق به گلزنی شده، نخستین گل ملی‌اش را در مسابقات قهرمانی غرب آسیا ۲۰۰۸ مقابل تیم ملی قطر به ثمر رساند.