سه‌شیرها می‌توانند قهرمان شوند؟

تیم ملی انگلیس در گروه D مسابقات با تیم‌های کرواسی ، چک و اسکاتلند هم گروه است و باید دید چه اتفاقی برای این نسل طلایی سه شیرها رخ خواهد داد.

بسیاری اظهار دارند که این ترکیب جوان و باتجربه تیم ملی انگلیس می‌تواند با درخشش همراه شود و اولین قهرمانی اروپایی سه شیرها بدست آید.

گری لینه‌کر، ستاره اسبق تیم ملی انگلیس و یکی از بهترین مجریان تاریخ برنامه‌های فوتبالی در خصوص این مسئله اظهار نظر کرد و گفت:‌ پس از مدت‌ها برای اولین بار، تیم ملی بازیکنانی دارد که می‌تواند برای قهرمانی بجنگد. شاید این ذهنیت وجود داشته باشد که ما در برخی پست‌ها ضعف داریم و چراغی روشن آنجا نیست مثل خط دفاعی یا حتی دروازه‌بان ولی جدای از این مسائل به نظر استعدادهای خوبی در این تیم وجود دارد حتی در خط دفاعی، میانی و تهاجمی که می‌تواند این تیم را متمایز کند.

وی ادامه داد: به نظرم پس از مدت‌هاست که تیم ملی انگلیس عمق کافی در ترکیب دارد که این به نظرم بسیار اهمیت دارد. به نظرم ساوت گیت می‌تواند از چرخش‌های بسیاری در این جام استفاده کند. البته پیدا کردن ترکیب اصلی هم با این بازیکنان بسیار سخت است. می‌دانم کارش سخت بوده ولی فکر می‌کنم او به سیستم و بازیکنان مورد علاقه‌اش رسیده است.

لینه‌کر گفت:‌ جدای از این ها، رقابت با تیم‌هایی مثل فرانسه، پرتغال و یا آلمان بسیار سخت خواهد بود. ما امیدواریم با توجه به استعدادهای ترکیب، این اتفاق رخ بدهد.

آلن‌ شیه‌رر نیز در این خصوص گفت: ما به نیمه نهایی جام جهانی رسیدیم و فکر می‌کنم نسبت به آن زمان ترکیب ما قوی تر هم شده است. با اضافه شدن بازیکنانی چون میسون مونت، فیل فودن، جیدون سانچو، جک گریلیش و مارکوش راشفورد و هری کین که در خط تهاجمی می‌توانند به گلزنی ادامه دهند.

وی ادامه داد: به نظرم با توجه به این بازیکنان گل زدن یا گلسازی فکر نمی‌کنم کار سخت و نگران کننده ای باشد.

شیه رر گفت: فرانسه مدعی اصلی قهرمانی در یورو است ولی ما امیدواریم این بازیکنان بتوانند این قفل را بشکنند زیرا فصلی فوق العاده گذراندند و به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند.