از بازی سامان قدوس لذت می‌برم

مرتضی کرمانی‌مقدم در خصوص پیروزی ده بر صفر  تیم ملی فوتبال ایران  مقابل کامبوج در چارچوب انتخابی جام جهانی اظهار داشت: کسب این ۳ امتیاز و این پیروزی قابل پیش بینی بود. نکته مهم در این بازی بود که بازیکنان احساسی بازی نکردند و کاملاً با آرامش بودند. در مجموع بازی با کامبوج تمرینی خوب برای دیدار سخت با عراق بود.

وی درباره عملکرد سامان قدوس در تیم ملی و تاثیر او روی کار هجومی تیم ملی گفت: واقعا از بازی قدوس لذت می‌برم او به راحتی می‌تواند روند یک بازی را عوض کند. قدوس هافبکی است که بلد است بجنگد، پاس بدهد، شوت بزند و حتی گل بزند. این نشان می‌دهد که چقدر به او نیاز داریم.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: قدوس می‌تواند خلا یک بازیکن تکنیکی و یک پلی‌میکر واقعی را که سال‌ها در تیم ملی نداشتیم پر کند. ما ۸ سال با کی روش دفاعی بازی کردیم و به خاطر همین چنین بازیکنی در ترکیب تیم ملی نبودند. حتما یادتان است که حتی در زمان کی‌روش، طارمی هم وظایف دفاعی داشت. اگر قدوس حتی در زمان کی روش کمتر دیده می‌شد به خاطر این بود که کی‌روش بیشتر دفاعی بازی می‌کرد، اما اسکوچیچ مربی است که میل هجومی زیادی دارد و تیم ما هم پتانسیل بازی هجومی را دارد.

کرمانی مقدم در خصوص بازی آخر تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله اول مقدماتی جام جهانی با عراق که بسیار سرنوشت ساز است گفت: من پیش از بازی با بحرین هم گفتم که اگر قرار است بحرین را نبریم نباید به جام جهانی برویم. در مورد عراق هم ماجرا همین است. البته که عراق تیم بسیار خوبی است و همیشه برای ما دردسر درست کرده.

وی افزود: به نظر من ما عراق را میبریم البته نه به راحتی بازی با بحرین، ولی می‌توانیم این تیم را ببریم. تیم ملی کاملاً پتانسیل این را دارد که سد عراق و اکثر تیم‌های آسیایی بگذرد.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان درباره بازی کردن مهدی قایدی و کاوه رضایی برای تیم ملی در بازی با کامبوج تاکید کرد: وقتی بازی شروع شد به خودم گفتم کاش قایدی را بازی بدهد، چون او می‌تواند در این بازی‌ها کم کم برای تیم ملی به زمین برود. قایدی و حتی رضایی بازیکنانی هستند که می‌توانند گره بازی را باز کنند. خوشبختانه تیم ملی از نظر بازیکن هیچ کم و کسری ندارد و دست اسکوچیچ باز است.