سرمربی چک: دروازه بان نقش اصلی برد را بازی کرد

در چارچوب هفته اول رقابت های یورو ۲۰۲۰ ، ساعتی پیش جمهوری چک موفق شد با 2 گل پاتریک شیک مقابل اسکاتلند به برتری دست یابد و به صدر جدول برسد.

یاروسلاف شیلهاوی، سرمربی چک پس از این برد اظهار داشت: فاکتور مهم در این مسابقه این بود که ما توانستیم زیر فشار اولیه اسکاتلند دوام بیاوریم و مقاومت کنیم. پس از آن فشار ما توانستیم بازی خودمان را انجام دهیم و گل اول را به ثبت رسانیم. گل دوم نیز با حرکت دیدنی پاتریک شیک به ثبت رسید و کار ما در همان جا تمام شد.

سرمربی چک در ادامه از عملکرد دیدنی «توماس واسیلیک»، دروازه بان تیمش قدردانی کرد و گفت: عملکرد توماس عالی و دیدنی بود. او نقشی اساسی در برد ما داشت. ما همگی به او تبریک می گوییم و او سزاوار این تعریف و تمجید است.

استیو کلارک، سرمربی اسکاتلند نیز اظهار داشت: به نظرم ما در دقیقه بدی گل خوردیم و نیمه در بد زمانی برای ما تمام شد. 5 دقیقه مانده به پایان نیمه گل خوردن یک ناامیدی بزرگ برای ما به همراه داشت. ولی ما سعی کردیم در نیمه دوم عملکرد خوبی داشته باشیم که همین هم شد و توپ «جک هندری» به تیر دروازه خورد و ما خوش شانس نبودیم.

وی ادامه داد: گل پاتریک شیک با زیبایی هر چه تمام تر وارد گل ما شد و یک ضربه بزرگ به روحیه ما بود. به نظرم آنها موثر تر ظاهر شدند و توانستند از موقعیت های خودشان به خوبی استفاده کنند در صورتی که ما موقعیت های زیادی داشتیم که هیچ کدام به ثمر نرسید.

سرمربی اسکاتلند گفت: به نظرم این بازی تجربه خوبی برای ما بود. ما برای یاد گرفتن یه یورو نیامدیم ولی هنوز هم می توانیم درس هایی از بازی های بگیریم و بتوانیم از موقعیت هایمان بهتر استفاده کنیم.

در روز جمعه، تیم های کرواسی و چک در گلاسکو با هم دیدار خواهند کرد و اسکاتلند میهمان انگلیس در ومبلی خواهد بود.