ارزیابیAFC از بازی تیم ملی فوتبال ایران و عراق

رقابت برای رسیدن به جایگاه برتر نویدبخش پایان جذابی برای گروه C است. عراق با ۱۷ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و با یک تساوی نیز خیالش بابت صدرنشینی در گروه راحت می‌شود. 

این در حالی است که شکست ایران برابر عراق ممکن است به حذف این تیم بیانجامد.

تیم ملی فوتبال ایران تاکنون ۳ برد را در کشور بحرین به دست آورده است. برتری برابر کامبوج، بحرین و هنگ کنگ باعث شد تا ایران ۹ امتیاز کسب کند و اکنون تیم ملی تلاش خواهد کرد تا چهار پیروزی از چهار بازی را نیز  تثبیت کند. 

نباید فراموش کرد که عراق، یک چالش سخت‌تر خواهد بود و به همین خاطر دراگان اسکوچیچ از تمام بازیکنان خود خواسته است تا تمرکز خود را حفظ کنند زیرا سومین حضور متوالی در فینال جام جهانی فیفا را می توانند به دست بیاورند. 

ایران تاکنون ۱۶ گل در ۳ دیدار به ثمر رسانده است در حالی که خط دفاعی نیز قاطع بوده است و فقط هنگ کنگ توانسته است یک گل به ایران بزند. 

در همین حال، عراق ممکن است فقط به تساوی احتیاج داشته باشد اما بعید به نظر می‌رسد سرکو کاتانچ، سرمربی سرمربی عراق یک بازی دفاعی را مقابل تیم ایرانی که میل به گلزنی دارد  در دستور کار قرار دهد.

عراق با شکست ۴-۱ کامبوج کار خود را از سر گرفت اما در برابر هنگ کنگ با گل به خودی فونگ هینگ وا توانست سه امتیاز را بدست آورد.