من شاخ بهترین دربی بودم/ این تیم ملی مثل پرسپولیس دهه ۶۰ است

تیم‌های استقلال و پرسپولیس بر اساس نتایج قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باید برای سومین بار در فصل جاری به مصاف هم بروند.

وحید قلیچ درباره بازی خاطره انگیز ۱۹ اسفندماه ۱۳۶۷ مقابل استقلال، شرایط دو تیم سرخابی برای حضور در دربی پیش رو و مصاف تیم ملی کشورمان با عراق صحبت کرد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

آقای قلیچ دربی سال ۶۷ در جام حذفی را به یاد دارید؟

بله! آن دربی یکی از خاطره انگیزترین مسابقات ما بود. هوا خیلی سرد بود و برف و باران می‌بارید. فدراسیون بازی را انداخته بود ساعت ۸ شب تا تماشاگر کمتر بیاید. البته اینقدر هوا سرد بود که تماشاگر هم نزدیک به ۴۰ هزار نفر بیشتر نیامد. آن دربی یکی از قشنگ ترین بازی‌های پرسپولیس و استقلال بود و هر کس نیامد از دستش رفت.

چطور؟

ما در آن بازی سه بازیکن اصلی‌مان را نداشتیم. حمید درخشان، ناصر محمدخانی و محسن عاشوری به قطر رفته بودند ولی استقلال یک تیم پر مهره بود. امیر قلعه‌نویی را هم تازه به خدمت گرفته بودند.

شما در آن بازی ضربه پنالتی قلعه‌نویی را مهار کردید؟

من در آن بازی به اصطلاح امروزی‌ها شاخ زمین بودم. در جریان بازی سه چهار تا تک به تک را گرفتم که یکی از آنها ضربه سر مرفاوی بود که خودم هم فکرش را نمی‌کردم ضربه‌اش را بگیرم. وقتی بازی به ضربات پنالتی رسید پنالتی زن‌های آنها خیلی حرفه‌ای‌تر از ما بودند. ولی من ضربه امیر قلعه نویی را که آن زمان برای خودش یکی از بهترین هافبک وسط‌های ایران بود مهار کردم. شکورزاده هم ضربه اش رو زد توی باقالی‌ها. البته قرار نبود شکورزاده ضربه بزند ولی یک مرتبه خدابیامرز پورحیدری او را صدا کرد و گفت برو پنالتی بزن...

حالا بار دیگر در جام حذفی این دو تیم به مصاف هم باید بروند. فکر می‌کنید این بار نتیجه چه می‌شود؟

اول باید بگویم دربی هر چه بیشتر برگزار شود بهتر است. فقط خدا کند اجازه بدهند یک مقدار تماشاگر به استادیوم برود. لااقل ۱۰ یا ۱۵ هزار نفر از هر طرف بروند. بازی با تماشاگر رنگ و بوی دیگری می‌گیرد.

شرایط کدام تیم بیشتر شبیه یک تیم برنده است؟

خب الان داریم می‌بینیم که استخوانبندی تیم ملی را پرسپولیسی‌ها تشکیل می‌دهند. این نشان می‌دهد که کفه ترازو به سمت پرسپولیس سنگین‌تر است ولی باز هم نمی‌توان پیش بینی کرد. مثل همیشه آرزو می‌کنم یک بازی زیبا را شاهد باشیم و هر تیمی حقش است برنده شود.

وزیر ارتباطات باز هم برای استقلالی‌ها کری خوانده! خبر دارید؟

من این آقای جهرمی را نمی‌شناسم و حتی اگر در خیابان ببینم و از کنارم رد شود متوجه نمی‌شوم چون چهره اش را نمی‌شناسم. ولی این را می‌دانم که پرسپولیس با این عظمت، با این همه پیشکسوت و با این همه فوتبالیست سرشناس در تاریخ ایران، نیازی ندارد که شما بخواهید از حقش دفاع کنید. فکر کنم آقای جهرمی سرش به کار خودش باشد بهتر است. البته امیدوارم به خاطر این حرف‌ها اینترنت من را قطع نکند (خنده)! ما پیشکسوتان پرسپولیس خودمان می‌توانیم جواب استقلالی‌ها را بدهیم.

آخرین مصاف تیم ملی مقابل عراق را چطور پیش بینی می‌کنید؟

خوشبختانه باید گفت تیم ملی فوتبالمان در این دوره یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران است. این تیم با هر شرایطی وارد زمین شود بوی برد می‌دهد و همه را به یاد پرسپولیس دهه شصت می‌اندازد که قبل از ورود به زمین ۰-۲ برنده بود. این اسکوچیچ هم مربی خوش شانسی بوده و خودش هم انگار آدم بدی نیست. در هر صورت مطمئن باشید برای این تیم ملی، «عراق و مراق» فرقی نمی‌کند. ما همه را می‌بریم.