بازیکنان تیم ملی ایران مقابل عراق استرس داشتند

بیژن طاهری در مورد پیروزی یک بر صفر ایران مقابل عراق اظهار داشت: واقعیت آن است که به خاطر نتایج ضعیف تیم ملی در دور رفت  ملی پوشان در چهار بازی باقیمانده دور برگشت دچار استرس شده بودند و شاید به همین دلیل هم بود که در  این بازی مقابل عراق نتوانستیم بیشتر گل بزنیم. فوتبال ایران از تمام تیم‌های آسیایی بهتر و بالاتر است و به هیچ عنوان با  تیم‌هایی مثل عراق و بحرین قابل مقایسه نیست اما  استرس نتایج دور رفت هم در ذهن مردم و هم در ذهن فوتبالیست‌های ایرانی مشهود بود.

وی تأکید کرد: من پیش از این هم گفته بودم به آینده برای تیم ملی ایران خوش‌بین هستم اما گذشته تیم ملی در بازی‌های دور رفت مقدماتی سیاه بود. خوشحالم که بعد از سال‌ها توانستیم عراق را ببریم. اگر ملی‌پوشان استرس نداشتند می‌توانستیم گل‌های بیشتری به حریف بزنیم. خود عراقی‌ها هم انتظار خوردن گل‌های بیشتر را داشتند که فکر می‌کنم استرس زیاد ملی‌پوشان باعث شد این فرصت‌های گلزنی از جمله فرصت گلزنی در ثانیه پایانی مسابقه از دست برود. آن توپ دقیقه آخر اگر روی پای راست مهدی قائدی بود او بهتر می‌توانست ضربه بزند چون پای چپ او ضعیف‌تر از پای راستش است اما مهم این است که ما چهار برد متوالی به دست آوردیم و صعود مقتدرانه‌ای را داشتیم هرچند استرس موجود در ساق‌های ملی‌پوشان غیرقابل کتمان بود.

مربی اسبق  استقلال در مورد مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی گفت: تیم ملی ما بازی‌های خوبی را در این چهار مسابقه انجام داد. واقعیت این است که این تیم ملی به کار بیشتری نیاز دارد و باید به اسکوچیچ سرمربی تیم ملی زمان داد تا او بهتر و بیشتر با  تیم ملی کار کند. ملی‌پوشان خوبی داریم. در همین بازی با عراق هم بازیکنان دیگری مثل ترابی می‌توانستند فرصت بازی داشته باشند اما نباید فراموش کنیم که تیم ملی ما بدون بازی تدارکاتی در این مرحله حاضر شد و قطعاً با تمرین و بازی‌های تدارکاتی بیشتر تیم ملی ما آماده‌تر و قوی‌تر خواهد شد. بازی‌های مرحله دوم بسیار سخت‌تر از این مرحله است ولی وقتی بازیکنان ما با خیال راحت و بدون استرس به میدان بروند قطعاً بهتر بازی می‌کنند و نتایج بهتری هم خواهند گرفت.