اسکوچیچ ایران را به جام جهانی ببرد هم معلوم نیست بماند!

فدراسیون فوتبال با تعلل چند روزه بالاخره اعلام کرد اسکوچیچ را می‌خواهد و در واقع قید مربی گرانتر را زد. در روزهای گذشته عده‌ای می‌گفتند اسکوچیچ خوب نتیجه گرفته و باید بماند و عده‌ای دیگر معتقد بودند که او برای بازی‌های سخت تر مرحله دوم انتخابی، مربی بزرگی محسوب نمی‌شود و نمی‌تواند باعث صعود تیم ملی به جام جهانی شود.

در همین راستا عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که با اسکوچیچ به توافق رسیده است. سرمربی کروات تیم ملی روز گذشته هم عکس پرچم ایران را استوری کرده بود و خیلی‌ها همان موقع خبر از توافق او با فدراسیون فوتبال دادند اما نکته مهم در این ماجرا مرحله‌به‌مرحله بودن قرارداد اسکوچیچ است. این درواقع بدان معناست که احتمال دارد اسکوچیچ حتی در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی قطر در آن مسابقات سرمربی تیم ما نباشد. اتفاقی که در فوتبال ایران مسبوق به سابقه است و چیز عجیب و غریبی محسوب نمی‌شود.

شاید اگر اسکوچیچ مربی بزرگی با معیارهای جهانی بود، هرگز نمی‌پذیرفت که فقط برای یک مرحله دیگر سرمربی تیم ملی باشد اما به هر حال او ماندن در تیم ملی را به هر چیز دیگری ترجیح داد و حالا امیدوار است در مصاف با بزرگان آسیایی هم نتایج قابل قبولی بگیرد و پس از بردن ایران به جام جهانی باز هم روی نیمکت تیم ملی باقی بماند.

بیشتر بخوانید:

از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد مبلغ قرارداد اسکوچیچ افزایش خواهد یافت اما نه آن قدر زیاد که به مبلغ قرارداد کی‌روش یا ویلموتس ویا به نصف قراردادآنها برسد. اسکوچیچ در ۷ دیداری که روی نیمکت تیم ملی بود نتایج قابل قبولی گرفت و تمام بازی‌های دوستانه و رسمی را برد اما مسلماً کار اصلی او از شهریور ماه و مرحله نهایی انتخابی جام جهانی آغاز می‌شود. اگر این مربی بتواند ایران را راهی جام جهانی کند، پس از آن دوباره باید با فدراسیون فوتبال مذاکره مجددی داشته باشد و باید دید آ ن زمان باز هم فدراسیون فوتبال سرمربی کروات را می‌خواهد و یا ترجیح می‌دهد مربی دیگری را در جام‌جهانی جانشین او کند؟ اسکوچیچ فعلاً بابت ادامه حضور در تیم ملی ایران نفس راحتی کشید اما از آینده هیچ کس خبر ندارد.