آقای خاص: دشان اشتباه کرد

تیم ملی فرانسه با کسب 5 امتیاز به عنوان تیم اول از گروه مرگ یورو ۲۰۲۰ راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. این تیم برای راهیابی به جمع 8 تیم نهایی سوئیس را مقابل خود می دید؛ حریفی که به دراماتیک ترین شکل ممکن موفق به شکست دادن فرانسه شد.

به سبک و روش بازیگرامون چطوری عینک انتخاب کنیم

بازی دو تیم در نیمه اول با پیروزی یک بر صفر سوئیس به پایان رسید. فرانسه که در نیمه اول در جبران گل خورده ناکام مانده بود با چهره ای کاملا تهاجمی نیمه دوم را آغاز کرد. اعلام یک ضربه پنالتی با کمک VAR به سود سوئیس در دقیقه 55 اما شوک بزرگی بود که می رفت قهرمان جام جهانی 2018 را با یک حذف زودهنگام از یورو مواجه کند. لوریس اما این ضربه را مهار کرد تا فرانسه در جام بماند؛ 4 دقیقه بعد از این اتفاق، فرانسه با دو گل کریم بنزما از حریف پیش افتاد.

شاگردان دشان دردقیقه 75 گل سوم را هم توسط پوگبا زدند تا در آستانه یک برد شیرین قرار بگیرند؛ جواب سوئیس به کامبک فرانسوی ها یک کامبک بی نظیر بود. شاگردان ولادیمیر پتکوویچ با گل های سفروویچ و گاورانویچ بازی را 3-3 کردند تا تعیین برنده به وقت های اضافه کشیده شود. در 30 دقیقه وقت های اضافه گلی از خط دروازه ها عبور نکرد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و در نهایت زومر گلر سوئیس با مهار کیلیان امباپه باعث برتری تیمش شد.

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی مشهور این روزها برای تاک اسپورتس به آنالیز اتفاقات یورو می پردازد.

او در مورد حذف فرانسه گفت:« این یک ناکامی بزرگ برای فرانسه است اما نباید اهمیت کار سوئیس را فراموش کرد. پتکوویچ و تیمش عالی کار کردند. در شرایطی که این احتمال وجود داشت تا بازی به وقت اضافه کشیده شود، فرانسوی ها نباید زودهنگام جشن می گرفتند. بعد از بازی می توانستند جشن بگیرند اما نه در حین آن.»

مربی اسبق تاتنهام از عملکرد هوگو لوریس که یک سال و نیم با او در تیم لندنی کار کرده بود تمجید کرد. در حقیقت مورینیو معتقد است که عملکرد هوگو در جریان بازی کلیدی بوده است. او با اشاره به مهار پنالتی توسط لوریس گفت:« لوریس توانست فرانسه را در بازی نگه دارد. در غیر این صورت بازی در دقیقه 55 تمام می شد.»

مورینیو از دشان نیز به خاطر تعویض گریزمان انتقاد کرد:« بازی داشت به وقت اضافه می رفت و دشان می خواست که با خارج کردن گریزمان یک تاخیر در بازی ایجاد کند ولی وقتی احتمال رفتن بازی به وقت اضافه وجود دارد، نباید گریزمان را تعویض می کرد. دشان در این زمینه اشتباه کرد.»