وزنم را تغییر دادم تا کشتی سنگین وزن در المپیک به مدال طلا برسد

امین میرزازاده با اشاره به زادگاهش در استان خوزستان گفت: من اهل شهرستان گتوند هستم، این منطقه غیر از من دو ملی پوش در رشته فوتسال و پرس سینه معلولان هم دارم، اما من تنها کشتی گیر ملی پوش گتوند هستم. مردم همه جوره من را حمایت می کنند و همیشه مرا مورد لطف قرار می دهند. آنها با انرژی مثبت شان قبل و بعد از مسابقه، وظیفه ام را در مسابقات سنگین تر می کنند.

وی که فرد منتخب چرخه انتخابی تیم ملی برای المپیک بود، در این خصوص تاکید کرد: در زمان برگزاری انتخابی مسابقات جهانی صربستان، من کرونا گرفته بودم و نتوانستم حضور پیدا کنم اما در لیگ کشتی های خوبی گرفتم و بعد از لیگ که اردوها شروع شدند در تورنمنت اوکراین به مدال برنز رسیدم. چرخه ادامه داشت تا اینکه برای انتخاب نفر اعزامی به المپیک به همراه امیر قاسمی منجزی و علی اکبر یوسفی به جام پیت لاسینسکی لهستان رفتیم. آنجا کشتی گیران خوبی را شکست دادم و اول شدم تا به دوبنده وزن 130 کیلوگرم تیم ملی برسم. 

وی که دو ماه قبل از شروع کرونا در ووهان چین با رضا کایالپ کشتی گرفت، در مورد این مبارزه تصریح کرد: سال 2019 که من به المپیک ارتش ها رفتم، بعد از مصدومیتی که در سال 2018 برایم  اتفاق افتاده بود، اولین مسابقه رسمی من محسوب می شد. از آمادگی کامل دور بودم. کایالپ عنوان دار جهان است، که در ووهان 5-3 به او باختم. من به توکیو می روم که اثبات کنم از او بهترم. من در چین در خاک اشتباهاتی داشتم که اکنون با کمک کادرفنی این اشتباهات را پوشش دادیم و امیدوارم بهترین نمایش را در المپیک داشته باشم.

وی شرایط وزنی اش را نقطه قوت خود در المپیک دانست و ادامه داد: وزنم نسبت به 130 کیلوها کمتر است و همین جابه جایی مرا روی تشک بیشتر می کند. آشنایی کامل به کشتی فرنگی من را متمایز از بقیه می کند.

میرزازاده پررنگ ترین مربی در زندگی ورزشی اش را سینا طالب مند دانست و گفت: خیلی ها برای من زحمت کشیدند، اما بیشترین نقش را سینا طالب مند مربی سازنده ام داشت و اکنون نیز زحمت تمریناتم در خارج از اردوی تیم ملی با اوست.

وی در مورد رقبایش در المپیک تاکید کرد: کشتی ورزش لحظه هاست و در جایی مثل المپیک باید از همه نظر آماده باشیم. هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت خصوصا اکنون که المپیک گلچین شده و 16 نفر برتر دنیا در آن شرکت خواهند کرد. ما به همه نگاه داریم و از اردوی قبلی آنالیز حریفان را شروع کردیم تا با شناخت خوب از حریفان پا به مسابقه بگذاریم.

اولین طلایی نوجوانان و جوانان کشتی فرنگی ایران در پاسخ به این سوال که آیا می تواند اولین طلایی سنگین وزن بزرگسالان ایران باشد؟، خاطرنشان کرد: حمل بر خودستایی نباشد من زمانی که در نوجوانان جهان در 100 کیلو اول شدم، این اولین مدال طلای جهانی ما بود، از همانجا نگاه کردم و دیدم در سنگین وزن مدال المپیک نداریم. هرچند کشتی گیر سنگین وزن شاخص داشتیم ولی کسی که بتواند سنگین وزن دنیا را قبضه کند نداشتیم، من هم به این فکر کردم که باید نماینده سنگین وزن ایران باشم و به همین دلیل وزنم را تغییر دادم تا کشورم را صاحب مدال کنم.

میرزازاده با بیان این جمله که از مسئولان استانی حمایتی ندیده، گفت: انتظار داریم آنها ما را دلگرم کنند تا بتوانیم با فراغ بال در مسابقه شرکت کنیم. ورزشکار باید فقط تمرکزش روی کارش باشد.

این کشتی گیر خوزستانی در مورد تامین هزینه سفرهایش از اردوی تیم ملی به خانه (شهرستان گُتوند) تصریح کرد: فعلا که چیزی پرداخت نشده ولی امروز صحبت هایی شده که قرار است از طرف هیئت کشتی و اداره کل استان مبلغی را برای ورزشکارانی که در اردوی بزرگسالان هستند، در نظر گرفته شود.

امین میرزازاده که که میهمان برنامه دایره طلایی بود، در خاتمه ضمن تشکر از خانواده و مربیان سازنده اش، کادرفنی تیم ملی و فدراسیون کشتی، به ماندن رقبایش در اردو بعد از انتخاب وی به عنوان ملی پوش المپیک اشاره کرد و گفت: جدا از بحث رقابت، رفاقت بین ما برقرار است. رسول جزینی که مربی سنگین وزن های تیم ملی است، از ابتدا شرایط خوبی را بین ما برقرار کرده که در عین رقابت شدیدی که بین ما برای رسیدن به دوبنده تیم ملی وجود داشت، رفاقت هم باشد. امیر قاسمی منجزی از روز اول بعد از تورنمنت لهستان برای کمک به من در اردوی تیم ملی حضور پیدا کرد که از او تشکر می کنم.