مهم‌ترین چیز مقابل ایتالیا در یورو

تیم ملی اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های یورو به مصاف سوئیس رفت و در یک مسابقه بسیار دشوار که به ضربات پنالتی کشیده شد حریف خود را شکست داد و به جمع چهار تیم نهایی رقابت‌ها راه یافت.

در ضیافت‌های پنالتی میکل اویارزابال آخرین پنالتی اسپانیا را تبدیل به گل کرد تا رقم زننده پیروزی بزرگ این تیم باشد.

اویارزابال اکنون در یک کنفرانس مطبوعاتی پیرامون ضربه پنالتی مهمی که تبدیل به گل کرد می گوید: "مسیر رسیدن به تو کمی بیشتر از حد طبیعی بود. در آن لحظه فقط به آن چیزی که می‌خواهی انجام دهی فکر می‌کنی. من اطمینان داشتم که همه چیز خوب پیش خواهد رفت زیرا وقتی مربی پرسید چه کسی می خواهد پنالتی بزند من اعلام آمادگی کردم."

اویارزابال در رابطه با درخشش دروازه بان تیم ملی اسپانیا یعنی اونایی سیمون نیز گفت: "من مدتهاست که سیمون آنها را می‌شناسم و رابطه بسیار خوبی با او دارم. او برای حضور در این جا زحمت کشیده و تجربه کردن این موفقیت و لذت با وی اتفاق بسیار خوبی است."

دیدار برابر ایتالیا در مرحله نیمه نهایی: "آنها در یک لحظه عالی به سر می‌برند و سطح خود را نشان داده اند اما ما نیز باید روی کار خود تمرکز کنیم. اگر عملکرد درستی داشته باشیم شانس مان برای پیروزی بیشتر خواهد بود. مهمترین چیز این است که خودمان باشیم چرا که تا اینجا نیز در بازی های‌مان مهارت های خوبی از خود نشان داده ایم. ما باید همچنان به خود اعتماد داشته باشید و امیدوارم که شرایط نیز خوب پیش برود."