به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه ایران ورزشی، در حالی که بسیاری از علاقهمندان به فوتبال و طیف زیادی از هواداران استقلال بر این باور بودند که رضا عنایتی فصل آینده در این تیم توپ خواهد زد اما بهترین گلزن ۱۱ دوره لیگ برتر بعدازظهر دیروز با مسئولان مس کرمان به توافق رسید و قراردادش را برای یکسال با آنها امضا کرد.


* خیلی‌ها فکر می‌کردند به استقلال برمی‌گردی؟
- حقیقتش را بخواهید خیلی دوست داشتم به استقلال برگردم چون هم این تیم را دوست دارم و هم هوادارانش را.


* پس چرا این‌کار را نکردی؟
- برای اینکه مطمئن نبودم آقای فتح الله زاده در استقلال می‌ماند. یعنی اگر از بودن حاجی مطمئن بودم حتما این‌کار را می‌کردم، ضمن اینکه نخواستم اتفاقات بد چند سال پیش برایم تکرار شود.


* چه اتفاقاتی؟
- همین تغییر احتمالی مدیریت و مسائلی از این دست، من هم یک بازیکن احساسی هستم که اگر از نظر روحی روانی آماده نباشم ۲ ریال هم نمی‌ارزم. البته همینطوری هم ریالی نمی‌ارزیم!


* اما خیلی زود قرارداد بستی با اینکه پیشنهادهای دیگری هم داشتی!
- به‌خداوندی خدا قسم همین دیروز که در جلسه مشغول مذاکره بودیم چند مدیر باشگاه و سرمربی به من زنگ زدند که تلفنم را به مسئولان مس نشان دادم اما من دنبال آرامش هستم. بالاخره رضا عنایتی قرار نیست کوچکتر یا بزرگتر شود، همین اندازه کافی است.


* مذاکره‌تان چقدر طول کشید؟
- چند بار با هم صحبت کرده بودیم اما جلسه دیروز حدود ۹۰ دقیقه طول کشید.


* باز هم یکی از مدعیان آقای گلی هستی؟
- اگر خدا بخواهد، من همه تلاشم را می‌کنم تا برای مس کرمان مثمرثمر باشم. بقیه‌اش با خداست.


* به‌نظر می‌رسد در لیست خرید مس بازیکنان بزرگی هستند که نمونه‌اش تو هستی؟
- شما لطف دارید. من هم شنیده‌ام که بازیکنان خوبی را مدنظر دارند و به آنها هم گفتم که اگر این اتفاق بیفتد کسب سهمیه و رسیدن به یکی از دو جام دور از دسترس نیست. من هم که عادت دارم.


* به چه؟
- به اینکه با یک تیم سهمیه آسیایی را بگیرم و فصل بعدش آنجا نباشم. امیدوارم امسال با مس نتایج خوبی کسب کنیم.


* پیشنهاد مس بهتر از بقیه بود؟
- بهتر بود اما چیزی که من خیلی به آن اصرار داشتم صداقت و آرامش بود، حتی به آنها گفتم من در صورت بودن آرامش بازدهی دارم. خوشبختانه آنها هم سخت نگرفتند و توافق کردیم.


* با قاسمپور هم صحبت کردی؟
- بله، وقتی میخواستم امضا کنم به ایشان زنگ زدم و اجازه گرفتم.