کورسوی امید تیم فوتبال استقلال به لغزش یحیی - نویدکیا

 هفته بیست و ششم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز‌های دوشنبه و سه شنبه این هفته برگزار شد تا یک گام دیگر به پایان مسابقات لیگ برتر نزدیک شویم. در این هفته از مسابقات شاهد توقف تیم‌های مدعی پرسپولیس و سپاهان بودیم تا معادله قهرمانی پیچیده شود. علاوه بر ۲ تیم پرسپولیس و سپاهان، باید استقلال را هم در بین تیم‌های مدعی قهرمانی قرار دهیم. هر چند شاگردان مجیدی ۸ امتیاز تا صدر جدول فاصله دارند، اما همچنان روی کاغذ شانس قهرمانی دارند.

پرسپولیس با ۵۵ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و سپاهان با ۵۳ امتیاز، دوم است. استقلال هم با ۴۷ امتیاز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. در ادامه بازی‌های باقی مانده ۳ تیم مدعی قهرمانی را بررسی می‌کنیم.

پرسپولیس؛ ۳ بازی با تیم‌های مدعی کسب سهمیه

شاگردان یحیی گل محمدی در حال حاضر با ۵۵ امتیاز در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار گرفته اند. پرسپولیس ابتدا در هفته بیست و هفتم و در سخت‌ترین مسابقه خود میزبان آلومینیوم است. آلومینیوم با هدایت علیرضا منصوریان این هفته اولین باخت خود را مقابل گل گهر تجربه کرد. این تیم در کار‌های دفاعی بسیار مستحکم است و می‌تواند پرسپولیس را اذیت کند. ضمن این که در بازی رفت هم آلومینیوم مقابل پرسپولیس به برتری رسید.

بازی بعدی پرسپولیس مقابل ماشین سازی است که احتمالا سقوطش تا آن زمان قطعی شده و البته دیدار با تیم انتهای جدول نمی‌تواند برای تیم مدعی قهرمانی سخت باشد. دیگر بازی سخت پرسپولیس با تراکتور خواهد بود که البته در هفته‌های گذشته با مشکل کمبود بازیکن تاثیرگذار مواجه بوده است. آخرین بازی سرخپوشان هم مقابل پیکان خواهد بود که این هفته موفق شد سپاهان را متوقف کند. آلومینیوم، تراکتور و پیکان به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند.

سپاهان؛ جدال سخت با پدیده آماده و بازی حیثیتی با استقلال

تیم سپاهان در شرایطی که برهه‌هایی از فصل در صدر جدول قرار داشت، قافله را در نیمه‌های راه به سرخپوشان واگذار کرد. سپاهان در هفته بیست و هفتم باید به مصاف نفت آبادان برود. یکی از بازی‌های سخت شاگردان نویدکیا با پدیده است که با هدایت مهدی رحمتی در بهترین دوران فصل خود قرار دارد.  

سپاهان دربی اصفهان را هم در پیش دارد که با توجه به شرایط جدولی ذوب آهن حساسیت بالایی خواهد داشت. آخرین بازی سپاهان نیز با استقلالی است که با مربیگری فرهاد مجیدی این هفته مقابل تراکتور به پیروزی رسید. اگر تکلیف قهرمان لیگ برتر تا قبل از هفته پایانی مشخص نشود، بازی سپاهان و استقلال تکلیف قهرمان را مشخص خواهد کرد.

استقلال؛ دیدار با مدعیان سقوط

آخرین تیمی که شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارد، استقلال است. شاگردان فرهاد مجیدی تا کنون توانسته اند با ۴۷ امتیاز پشت سر پرسپولیس و سپاهان در رده سوم جدول قرار گیرند. آبی پوشان پایتخت در هفته‌های پیش رو باید به ترتیب به مصاف تیم‌های سایپا، نفت مسجدسلیمان، نساجی مازندران و سپاهان اصفهان بروند. با توجه به امتیاز تیم‌ها، استقلالی‌ها در حساس‌ترین دیدار خود باید رو در روی شاگردان نویدکیا قرار گیرند.  

استقلال تنها در صورتی عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب می‌کند که شاهد لغزش پرسپولیس و سپاهان در جدول باشیم. استقلال ۲ جدال نسبتا سخت هم با سایپا و نساجی در پیش دارد که سخت به دنبال بقا در لیگ برتر هستند.

به طور کلی اگر بخواهیم به رقابت این ۳ تیم با حریفان در هفته‌های آتی لیگ برتر نگاه کنیم، تیم پرسپولیس روی کاغذ شانس بیشتری نسبت به ۲ تیم دیگر برای قهرمانی دارد.