خط و نشان مورینیو در لیگ ایتالیا

چندی پیش بود که ژوزه مورینیو با قراردادی سه ساله هدایت آاس رم را برعهده گرفت. او پس از برکناری از تاتنهام مدت زمان زیادی بیکار نماند و حالا چالشی بزرگ را در تیم سرخپوش شهر رم پیش رو خواهد داشت.

مورینیو پیش از این سابقه هدایت و کسب قهرمانی با اینتر در فوتبال ایتالیا را دارد.

مورینیو در مراسم معارفه رسمی خود گفت:«ابتدا باید تشکری گرم داشته باشم از مسئولان باشگاه که به من اعتماد کردند و برخوردی بسیار شایسته با من داشتند. این در حالی است که من هنوز هیچ کار خاصی برای رم انجام نداده ام. از خانواده فردکین(مالک باشگاه) نیز تشکر می کنم و تا به اینجا همه چیز مرا تحت تاثیر خود قرار داده است.

رم یک پروژه بزرگ و جاه طلبانه دارد و می خواهیم باهم آینده را بسازیم. لغت زمان در فوتبال کاربرد زیادی ندارد ولی این بار در رم زمان معنا پیدا خواهد کرد. رم نمی خواهد یک شبه به موفقیت برسد و اینجا به من زمان داده اند تا یک تیم برنده را درست کنم.»

مورینیو ادامه داد:« رم شهر بزرگی است ولی این دلیل پیوستنم به آاس رم نیست چون برای تعطیلات نیامده ام. گاهی شهر رم و باشگاه رم را اشتباه می گیرند. اینجا عشق و علاقه هواداران به رم را به خوبی حس کرده ام و آمده ام تا به سختی کار کنم و قرار نیست هیچ چیز شبیه تعطیلات باشد.

سه بار مجبور شده ام شماره موبایم را عوض کنم ولی گذشته از شوخی، بازگشت به ایتالیا اتفاقی باورنکردنی بود و باید بگویم دلم برای ایتالیا تنگ شده بود. همه می دانید که من به وقت کار، انسان خوب و خوش اخلاقی نیستم. من اینجا هستم تا از رم و اعتبار باشگاه دفاع کنم و این کار را انجام خواهم داد.

مورینیو در مورد تغییر دادن ذهنیت باشگاه گفت:« اولین قدم شناخت گروه است. نمی توان بدون شناخت بازیکنان، چیزی را تغییر داد. یکسری اصول و قوانین، قابل مذاکره نیستند. امروز اولین جلسه تمرینی ماست و می خواهم بازیکنان را بشناسم. همه می دانند که من از هر بازیکن، توقع 100 درصد تلاش و همکاری را دارم. قرنطینه را در تریگوریا بودم و فرصت خوبی بود تا با بسیاری از اعضای باشگاه آشنا شوم و صحبت کنم. میل و علاقه وافری را در باشگاه می بینم و کار بزرگی در پیش داریم.»

تماس با راموس و دوناروما برای پیوستن به رم( هر دو راهی پی اس جی شدند):« من با هیچ بازیکنی تماس نگرفته بودم و تنها با تیاگو پینتو مدیر ورزشی باشگاه حرف زده ام.»

بزرگترین چالش مربیگری:« چالش جدید همیشه بزرگترین و مهمترین چالش است.»

وضعیت مصدومیت اسپیناتزولا:« لئوناردو بازیکنی بزرگ و شخصیتی دوست داشتنی است. مصدومیتش برای همه ما دردناک بود ولی می دانم که انسانی مثبت اندیش است و مطمئنم دوری او از تیم، طولانی مدت نخواهد بود.»

لیگ ایتالیا:« فوتبال ایتالیا به فینال یورو 2020 رفته و 50 درصد شانس قهرمانی دارد. در این تیم بازیکنان زیادی از سری آ حضور دارند و اگر لیگ ایتالیا را بهترین در اروپا نمی دانند، باعث می شود تا مسئولیت ما بیشتر شود. باید لیگ را به سطح تیم ملی برسانیم.»