سایپا - استقلال؛ دوئل برای مرگ و زندگی

این بازی از آنجا دارای اهمیت است که سایپا خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کند و استقلال هم چشم به مقام دومی بازی‌ها دارد به خصوص که تیم سپاهان سیر نزولی در پیش گرفته است و در بازی آخر هم به زحمت در برابر پیکان به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت. در دیداری که در خصوص گل تیم سپاهان تردیدهایی وجود دارد و از سویی به نظر می‌رسید داور در یک صحنه می‌توانست برای تیم پیکان پنالتی اعلام کند. 

در این بازی هر دو تیم برای پیروزی بازی خواهند کرد. بازی مرگ و زندگی است. سایپا در این بازی برای رسیدن به هدف و از آنجایی که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد به حمله به اندازه دفاع اهمیت خواهد داد چرا که برای ماندن پیروزی می‌خواهد. حتی مساوی در برابر استقلال برای سایپا کارساز نیست. طبیعی است این تیم بیشتر روی ضد حملات حساب باز کند. از سویی در هفته‌های اخیر سایپا نشان داد روی شوت از راه دور و ضربات ایستگاهی راه گلزنی را بلد است و این کار را برای استقلال سخت می‌کند. استقلال برای امتیازگیری از این بازی باید در منطقه یک سوم دفاعی کمتر خطا بدهد و از سویی کمتر موقعیت شوت به تیم حریف بدهد. 

استقلال در آخرین بازی سپری شده و در دیدار با تراکتور تیم خوبی هم در فاز دفاع و هم حمله نشان داد. تیمی‌فرصت طلب. بعد از دو گلی که به تیم تراکتور زد در اداره بازی به خوبی عمل کرد. استقلال کاملا طبیعی است در هفته‌های پایانی برای رسیدن به پیروزی با عطش بیشتری بازی کند به این دلیل که شانس دومی‌دارد. البته شانس قهرمانی هم برای این تیم هنوز از بین نرفته است و کاملا حق دارد نسبت به آینده خوشبین باشد. از سویی نتایج خوب در بازی‌های لیگ برتر می‌تواند به این تیم در مسیر قهرمانی در جام حذفی کمک کند. استقلال با همه مشکلاتی که به آن دست و پنجه نرم می‌کند در فاز نتیجه گیری تبدیل به تیم خوبی شده است و این قابل پیش بینی بود به این خاطر که یک تیم با کیفیت و در زمره تیم‌های مدعی است. 

سقوط سایپا به دسته اول هم می‌تواند یک اتفاق تلخ برای فوتبال تهران باشد. در هر صورت فوتبال ادامه خواهد داشت و برای سایپا هیچ چیز به پایان نمی‌رسد. امتیازات از دست رفته به خاطر تلاش ناکافی این تیم در زمین بوده است. در حالی که بهانه برای توجیه زیاد هستند. سایپا برای ماندن باید در زمین بهتر فوتبال کند.