پروسه انتخابی در تیم ملی کشتی حرف و شعار نبود

غلامرضا محمدی با اشاره به اردوهای برگزار شده تیم ملی آزاد برای حضور در بازی های المپیک اظهار داشت: چهاردهمین مرحله تمرینات در حال برگزاری است و در پایان این اردو، سه روز استراحت فعال خواهیم داشت که با هماهنگی علیرضا دبیر قرار است اطراف تهران با حفظ همه شرایط کرونایی و پروتکل های بهداشتی از فضای خانه کشتی دور بوده و پس از آن پانزدهمین مرحله اردوی ما برگزار می شود که روز هشتم مرداد نیز راهی توکیو خواهیم شد. 

سرمربی تیم ملی ادامه داد: ما به صورت هدفمند سعی کردیم در این مدت اعزام ها را انجام دهیم، در این شرایط کرونایی برگزاری مسابقات متعدد در داخل و حضور در تورنمنت های بین المللی سخت بود اما فدراسیون این کار را انجام داد و اردوها برگزار شد. تمام تورنمنت هایی که در برنامه کادرفنی بود به صورت کاملا هدفمند دنبال شد. قبل از انتخابی سال گذشته، هم لیگ را داشتیم و هم اینکه دو مرحله اردو هم برگزار کردیم که مجموعا با 17 مرحله اردو به المپیک خواهیم رفت. از کادرفنی زحمتکش تیم ملی، مجموعه خانه کشتی و فدرسیون تشکر می کنم که همه اردوها را برگزار کردیم و امیدوارم در توکیو موفق باشیم.

وی با اشاره به اینکه میدان دادن به جوانان در مدت اخیر، تصریح کرد: چند چوان در سال 99 در تورنمنت اوکراین شرکت کردند که در ادامه در جام یاشاردوغو درخشیدند. توجه به پایه، آینده نگری با نگاه به المپیک های 2024 و 2028 کار ارزشمند اما سختی بود

محمدی با تاکید براینکه هیچ کشتی گیری بدون پروسه انتخابی راهی توکیو نشد، ادامه داد: نه در حد حرف و شعار بلکه به این موضوع در عمل پایبند بودیم. خداراشکر می کنم که هم عدالت را در نظر گرفتیم و هم شرایط فنی بچه ها؛ وقتی حسن یزدانی دو بار در انتخابی حضور پیدا کرده، حجت بر همه تمام شده و همه کشتی گیران در رقابت های داخلی و برون مرزی حضور داشتند. سعی کردیم رقابت ایجاد شود و در کنارش موضوع مهم آینده نگری دیده شد. این کار ارزشمند فدراسیون کشتی است و وظیفه خودم می دانم از علیرضا دبیر که اعتقاد دارد باید به جوانان و حتی نوجوانان میدان داده شود، تشکر کنم.

وی در مورد ترافیک مدعیان در برخی اوزان برای شرکت در جهانی 2021 نروژ که دو ماه بعد از المپیک برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی است، هرچند کار برای کادرفنی و انتخاب کشتی گیران سخت می شود و ترافیک کشتی گیر داریم اما داشتن ترافیک مدعی در اوزان دهگانه به نفع کشتی است. ما جام تختی را برگزار کردیم که اولین مرحله انتخابی نروژ بود و بعد از آن در جام های علی اف و یاشاردوغو شرکت کردیم. برای شناخت بهتر کشتی گیران این سه مرحله مسابقه برگزار شده و زمان کوتاهی بعد از المپیک برای جهانی نروژ داریم.

دارنده دو مدال نقره و برنز کشتی جهان در مورد حضور پیشکسوتان در اردوهای تیم ملی تصریح کرد:  از منصور برزگر و علیرضا حیدری تشکر می کنم که به خانه خودشان آمدند. حرکت خوب، پسندیده و ارزشمندی بود. این ارتباط باید باشد و قهرمانان ما، کسانی که در جهانی و المپیک حضور داشتند در جمع ما حاضر شوند. این همدلی باعث رقم خوردن نتایج خوب می شود. آرامش به نفع کشتی ما خواهد بود و باید موضوعات شخصی را کنار گذاشته و کشتی را ببینیم. مطمئنا در روزهای آینده نیز شاهد حضور قهرمانان خوب مان در اردو هستیم.

محمدی حمایت استان ها از کشتی گیران المپیکی را موثر دانست و گفت: جا دارد از رئیس هیئت لرستان تشکر کنم که در این مدت خوب کار کرده است. مراسم بدرقه ای که بعد از سال ها اتفاق افتاد کار خوبی بود و نیاز است بقیه استان ها نیز این کار را انجام دهند. در این برهه فقط باید بچه ها انگیزه شان حفظ شود و به لحاظ روحی شرایط خوبی داشته باشند. از تمامی روسای هیئت ها تشکر می کنم و امیدوارم یک روزی پراکندگی ملی پوشان در سراسر کشور باشد و به کمیت لازم هم برسیم.

سرمربی تیم ملی آزاد با اشاره به اینکه کشتی گیران با خانواده های شان خداحافظی کردند، عنوان کرد: اردوی سیزدهم ما که به پایان رسید بچه ها 3-4 روز نزد خانواده های شان رفتند و در جریان بودند که دیگر نمی توانند به شهرهای شان بروند. بعد از این هم، همه در کنار هم استراحت فعال خواهیم داشت تا تمرکز بچه ها روی کار آنالیز باشد. از ابراهیم مهربان، عباس حاج کناری، حسن طهماسبی، ماساژور، دکتر بهرامی نژاد و دکتر امیرساسان و کارکنان زحمتکش خانه کشتی که جو آرامی برای تیم های آزاد و فرنگی فراهم کردند، تشکر می کنم. تقسیم بندی فنی انجام شده و کشتی گیران می دانند تمام مسائل را با کدام مربی مطرح کنند.

غلامرضا محمدی در خاتمه گفت: ما 7-8 ماه دراردو بودیم، کار سختی را پشت سر گذاشتیم. هر کاری را احساس می کردیم باید انجام بدهیم، انجام دادیم که امیدوارم بچه ها در توکیو بهترین عملکردشان را داشته باشند که منجر به موفقیت شود و حتی برای لحظه ای لبخند شادی را بر لب مردم بیاید. هر وقت من و محمد بنا کنار هم بودیم، اتفاقات خوبی افتاده، امیدوارم آن آرزویی که در ذهن ما هست به خاطره خوبی در توکیو تبدیل شود. ما آماده جنگیم و این قول را به همه مردم خوب کشور می دهیم که با تمام وجود می جنگیم. تک تک بچه ها برای شادی دل مردم، تا سرحد توان مبارزه می کنند و امیدوارم خدا هم کمک کند.