دیاباته پنجره نقل‌و‌انتقالات استقلال را بست

شیخ دیاباته و هرویه میلیچ دو بازیکن خارجی تیم استقلال در فصل جاری هستند که به دلیل مشکلات مالی در چند نوبت با مسئولان این باشگاه وارد چالش شدند. میلیچ در این فصل در دو مقطع و در زمان سرمربیگری فکری و مجیدی به دلیل مشکلات مالی ایران را ترک کرد و چند روز پیش هم وقتی مشکلات مالی ادامه دار استقلال را دید راهی کشورش شد تا از طریق فیفا پیگیر دریافت مطالبات خود باشد.

شیخ دیاباته دیگر بازیکن خارجی استقلال هم که به تازگی به ایران بازگشته مدت‌ها است مطالبات خود را از این باشگاه دریافت نکرده است. اگر چه این بازیکن کم سر و صداتر از میلیچ رفتار کرد و در رسانه‌ها زیاد به موضوع دریافت نکردن حقوقش اعتراض نشان نداد اما وی در مدت زمانی که در ایران نبود به شکل قانونی پرونده شکایت از استقلال بابت عدم دریافت مطالباتش را پیش برد.

در قرارداد اولیه دیاباته با استقلال ذکر شده در صورتی که حقوق ماهیانه این بازیکن بیش از ۶۰ روز به تعویق بیفتد، شامل ۱۰ هزار دلار جریمه می‌شود. این موضوع جدا از حق فسخ قرارداد این بازیکن است و در صورت عدم پرداخت مطالبات، این بازیکن می‌تواند از طریق فیفا اقدام و قراردادش را فسخ کند.

دیاباته اگر چه مدتی است به ایران برگشته و در تمرینات استقلال و بازی اخیر این تیم مقابل سایپا برای دقایقی حضور داشته اما وی تمامی اقدامات قانونی برای دریافت حق و حقوق خود را انجام داده و البته پنجره نقل و انتقالات این باشگاه را هم بسته است!

در شرایطی که پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال به دلیل شکایت (نبوشا میلیچیچ لکیچ) بسته بود و این باشگاه تا زمان پرداخت مطالبات این مربی که دستیار مجیدی بود حق جذب هیچ بازیکنی را نداشت حالا مهاجم فعلی و اهل مالی آبی پوشان پنجره نقل و انتقالاتی استقلال را بسته است.این موضوع به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز اعلام شده و تا زمان پرداخت نشدن مطالبات این بازیکن، باشگاه استقلال حق جذب هیچ بازیکنی را ندارد.

در نامه‌ای که فیفا به باشگاه استقلال ارسال کرده آمده است: ما مطلع شدیم از طرف شاکی(شیخ دیاباته) که باشگاه استقلال تعهدات مالی خود را نسبت به این بازیکن انجام نداده است. به همین دلیل اعلام می‌کنیم که باشگاه استقلال در تمامی رده‌ها حق جذب هیچ بازیکن جدیدی (چه داخلی و چه خارجی) نخواهد داشت.

پیش از این احمد مددی در حاشیه برگزاری مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی در واکنش به ادعای دو عضو پیشین هیات مدیره استقلال پیرامون قرارداد خارجی‌های این باشگاه گفت: عزیزی گفته بود در مورد پرداختی‌ها روشنگری کنم. از اینجا اعلام می‌کنم از بدو ورود من دیاباته بیش از ۴۰۰ هزار دلار دریافتی داشته است.میلیچ هم ۱۶۸ دلار تاکنون دریافت کرده است. این بازیکن از برج ۱۰ سال ۹۸ هیچ پولی نگرفته است. وقتی برج ۷ سال ۹۹ به استقلال آمدم مطالبات این بازیکن را کم کم پرداخت کردم.

به این ترتیب باشگاه استقلال باید برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی علاوه بر پرداخت مطالبات نبوشا لکیچ مطالبات شیخ دیاباته را هم برای باز شدن دومین پنجره نقل و انتقالاتی پرداخت کند.