انگیزه بالای استقلال در دربی حذفی

فرزاد آشوبی  در خصوص دربی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی و ارزیابی اش از دو تیم اظهار داشت: عملکرد و شرایط فنی مطلوب پرسپولیس نیازی به تعریف ندارد و این تیم از این نظر وضعیت مطلوبی داشته و دارد. استقلال هم چند هفته‌ای است از روند پرنوسان خود خارج شده و در دیدارهای اخیر نتایج خوبی به دست آورده است. دو تیم با شرایط خوبی مقابل هم قرار می‌گیرند. البته پرسپولیس به دلیل در اختیار داشتن برخی فاکتورها که در طول زمان آنها را ساخته، نه تنها مقابل استقلال بلکه در مقابل هر تیم دیگری شانس و احتمال بیشتری برای برد و موفقیت دارد.

وی درباره اینکه آیا صدرنشینی پرسپولیس در لیگ برتر سبب استرس و فشار کمتر روی این تیم برای دیدار جام حذفی خواهد شد، توضیح داد: درباره دو فضای متفاوت جام حذفی و لیگ برتر صحبت می‌کنیم و صدرنشینی پرسپولیس در لیگ برتر هیچ ارتباطی به جام حذفی ندارد. قطعا استقلال هم برای این مسابقه انگیزه‌های زیادی دارد. دو تیم نباید فشار خاصی را برای بازی تحمل کنند. به صورت دقیق نکته‌ای که می‌تواند به موفقیت تیم‌ها کمک کند، توانایی‌شان برای کنترل فشارها و کمرنگ کردن آن است. دربی  می‌تواند یک بازی جذاب باشد و ایده‌ها و تفکرات کارساز سبب نزدیک شدن استقلال و پرسپولیس به موفقیت می‌شود.

هافبک اسبق سرخابی‌های پایتخت تصریح کرد: بازیکنان هر دو تیم قابلیت‌های بسیار بالایی دارند و مسائل جانبی نمی‌تواند روی آنها برای این مسابقه تأثیر گذار باشد. اگر فرض را هم روی این بگذاریم که استقلال به دلیل کسب یک جام تحت فشار است، از آن طرف باید بگوییم انگیزه بالاتری هم برای مسابقه دارد. در مجموع خودم اعتقادی به این موضوع ندارم و اعتقاد دارم نقش جنبه حقیقی فوتبال خیلی بیشتر از موارد دیگر است.

 

شوبی در باره بیانیه‌های اخیر دو باشگاه علیه یکدیگر توضیح داد: این موضوع اصلا جذاب نیست. برای من جای تعجب دارد و واقعا متوجه نمی‌شوم چرا عضوی از یک باشگاه ‌می‌تواند و به خودش اجازه می دهد درباره باشگاه دیگر و مسائل مربوط به آن اظهارنظر و طرف مقابل را تخطئه کند. فکر می‌کنم این کار نه حرفه‌ای است و نه با اخلاق همخوانی دارد. بهتر است هر کس در هر جایگاهی روی کار خودش متمرکز شود.

وی عنوان کرد: حمید مطهری حرف زیبایی زد و گفت باید نگاه ما به حیاط خانه خودمان باشد نه حیاط خانه همسایه. این موضوع باید به عنوان یک استاندارد و الگو مدنظر قرار گرفته و همه در باره کار و تیم خودشان صحبت کنند. اینکه باشگاه دیگر یا مربی تیم حریف چه کاری انجام می‌دهد و یا چه مشکلاتی دارد، به خودش مربوط است. امیدوارم دیگر کمتر شاهد صحبت‌ها و مصاحبه‌هایی باشیم که جز خراشیدن ذهن افرادی که فوتبال را واقعی دوست دارند و دریچه نگاه‌شان با اظهارات صرف هواداری متفاوت است، ثمر دیگری ندارد.