یوفا به جان انگلیس افتاد

یوفا اعلام کرد بابت اتفاقات پیش از فینال یوفا یورو ۲۰۲۰ و رفتار هواداران انگلیس از جمله تلاش برای حضور بدون بلیط در ومبلی، روند قضایی را دنبال خواهد کرد.

پیش از آغاز مسابقه صدها هوادار در لندن بدون بلیط، موانع امنیتی جلوی استادیوم ومبلی را از بین برده و با ماموران درگیر شدند تا بیرون از ورزشگاه تحت الشعاع این رفتار خشونت آمیز قرار گیرد. حتی پسر روبرتو مانچینی، سر مربی ایتالیا فاش کرد که صندلی اش توسط یک هوادار انگلیس اشغال شده و او مجبور شده صندلی دیگری را برای نشستن پیدا کند.

اتهامات علیه اتحادیه فوتبال انگلیس شامل پرتاب اشیا توسط هواداران، توهین هنگام پخش سرود ملی ایتالیا و آتش بازی توسط طرفداران انگلیسی بوده است. البته هواداران تیم ملی انگلیس پیش از این و در جریان پخش سرود ملی دانمارک در دیدار مرحله نیمه نهایی نیز چنین رفتاری را از خود بروز دادند و علی رغم درخواست های گرت ساوت گیت و گری لینه کر، هنگام پخش سرود ایتالیا نیز این رفتار تکرار شد.

مطابق با ماده 31 یک بازرس انضباطی یوفا برای این پرونده منصوب شده است تا تحقیقات خود را درباره وقایع رقم خورده توسط هواداران در داخل و اطراف ورزشگاه را بررسی کرده و نتیجه را جهت اعلام رای نهایی با این ارگان ارائه دهد.