آشوبی: تیم فوتبال استقلال بیشتر به برد در دربی نیاز دارد / کیفیت فنی سرخ‌پوشان بالا است

فرزاد آشوبی، بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در مورد ارزیابی خود از دربی پنجشنبه شب میان تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس گفت: انتظار یک بازی جذاب را دارم. پرسپولیس، سال‌ها است شرایط مطلوبی دارد. استقلال هم در چند دیدار گذشته خود، از نتایج پرنوساناتش فاصله گرفته و روند خوبی را طی کرده است.

او در مورد تقابل مجدد مجیدی و گل محمدی اظهار کرد: استفاده از واژه انتقام برای این دیدار، باعث کاهش کارایی خواهد شد. هیچ انتقامی چه برای پرسپولیس و چه استقلال وجود ندارد. هر باختی که در دیدار‌های گذشته برای این ۲ تیم رخ داده، مربوط به قبل بوده و تمام شده است. قطعا هر ۲ مربی انقدر دانش فنی دارند که به دیدار‌های گذشته خود توجهی نکنند. باید منتظر باشیم و ببینیم که مجیدی و گل محمدی، از چه ایده یا استراتژی استفاده خواهند کرد.

آشوبی در مورد شرایط و نقاط ضعف و قوت ۲ تیم گفت: پرسپولیس نه فقط مقابل استقلال، بلکه برابر هر حریفی، شانس بیشتری برای موفقیت دارد و تیمی متوازن است. استقلال مقداری وابسته به نفرات است که اگر آن نفرات در شرایط ایده آل خود نباشند، متضرر خواهد شد. کیفیت پرسپولیس بسیار بالا است و در همه نقاط زمین، سعی در گردش توپ دارد. سرخ‌پوشان وابسته به یک نفر نیستند و بازیکنان این تیم می‌دانند که به چه صورت دستورات تاکتیکی کادر فنی را در زمین اجرا کنند.

او در مورد این که شکست در این دیدار به ضرر کدام تیم خواهد بود، گفت: شکست هیچ وقت خوب نیست، اما با توجه به این که پرسپولیس در لیگ صدرنشین و شانس نخست کسب قهرمانی است، اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم استقلال بیشتر به برد در این دیدار نیاز خواهد داشت؛ چون می‌خواهد بعد از سال‌ها یک جام را به هوادارانش تقدیم کند.