انتقاد یک استقلالی از دربی

گودرز حبیبی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال  درباره پیروزی آبی‌پوشان پایتخت مقابل  پرسپولیس  در داربی ۹۶ پایتخت گفت: من اصلا این بازی به هیچ عنوان نپذیرفتم. در نیمه اول، دو تیم فقط می‌خواستند وقت تلفی کنند و گل نخورند و تنها برنامه‌ای که داشتند، در وقت‌های اضافه رخ داد. چند موقعیت در وقت اضافه پیش آمد و من بازی را تحت هیچ شرایطی نتوانستم قبول کنم. درست است که استقلال پیروز میدان بود اما این بازی هیچ بار فنی نداشت و دو تیم هیچ انگیزه‌ای برای گلزنی نداشتند. بدبختی ما این است که هر وقت استقلال و پرسپولیس می‌خواهند با هم بازی کنند، اصلا بازی خوبی از خودشان نشان نمی‌دهند.

او ادامه داد: نباختن یکی از دلایلی است که باعث می‌شود داربی کسل‌کننده شود. دو تیم کلا در یک فضا بودند و روی هم رفته، در وقت اضافه، مقداری انگیزه‌ها بیشتر شد و استقلال بهتر از پرسپولیس بازی کرد.

حبیبی افزود: در پنالتی‌ها استقلال موفق‌تر عمل کرد و انگیزه بیشتری داشت. به نظر من مهدی قایدی نباید پنالتی می‌زد. این بازیکن پنالتی‌زن نیست و باعث شد روحیه‌اش کاهش پیدا کند. این مسائل روی بازیکن تاثیر می‌گذارد. حسینی عملکرد خوبی در پنالتی‌ها داشت و به نظر من یک پنالتی دیگر هم می‌توانست بگیرد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پایان گفت: این برد روی روند استقلالی‌ها می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. به شرطی که باز هم حاشیه‌ها دوباره گریبان‌گیر استقلال نشود. مدیران باز هم باید دست به دست همدیگر بدهند تا در جام حذفی قهرمان شویم و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آوریم.