تارتار: فولاد کادر فنی خوبی دارد / هر ۲ باخت ما در دور برگشت لیگ با اشتباهات داوری رقم خورد

مهدی تارتار ، سرمربی تیم فوتبال پیکان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل فولاد خوزستان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر اظهار داشت: بازی سنگینی برای هر ۲ تیم خواهد بود. فولاد در ۲ سال گذشته ثبات خوبی داشته و کادر فنی این تیم توانسته است تاکتیک‌های مد نظر را در تیمش پیاده کند. فولاد کمبود‌های تیم را بین ۲  فصل با جذب بازیکن برطرف کرده است. البته آن‌ها در نیم‌فصل از نقل و انتقالات محروم شده اند. فولاد تیم قابل احترامی است و ساختار قدرتمندی دارد. این تیم از کادر فنی بسیار قوی بهره می‌برد و باشگاهی است که کارش را به خوبی انجام می‌دهد. به همین دلیل باید به مدیریت باشگاه فولاد تبریک گفت. در هر صورت این تیم به شکلی بسته شده که در ۳ جام موفق باشد و تا کنون شرایط خوبی داشته است.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در ادامه گفت: ما هم در هفته‌های اخیر شرایط خوبی داشتیم. بازیکنان ما شاید جوان باشند، اما به خودباوری خوبی رسیده‌اند. میانگین سنی تیم ما بین ۲۳ تا ۲۴ سال است که این دستاورد بزرگی برای باشگاه پیکان است. خوشبختانه هفته پیش در رفسنجان مقابل مس و هفته گذشته قبل از آن هم بازی بسیار خوبی با سپاهان داشتیم و می‌توانستیم برنده بازی هم باشیم، اما متاسفانه تیم داوری نگذاشت ما برنده شویم. می‌توانستیم شرایط بهتری در جدول داشته باشیم.

 تارتار افزود: بازیکنان ما می‌دانند، ۳ امتیاز بازی فردا می‌تواند کار بزرگی را در پایان فصل برای باشگاه بزرگ پیکان رقم بزند. اگر ۳ امتیاز را بگیریم، می‌توانیم در پایان فصل حتی در جایگاه چهارم قرار بگیریم. البته این مسئله به بازی فردا بستگی دارد و در صورتی که پیروز شویم، شرایط برای ما و کسب رتبه خوب در جدول هموار می‌شود. بازیکنان جوان ما هم این نکته را می‌دانند که رتبه خوب در جدول تا چه مقدار در آینده آن‌ها تأثیرگذار است.

او در پاسخ به این سوال که پیکان با شکست ناپذیری ۷ هفته‌ای به مصاف فولاد می‌رود و شرایط روحی این تیم برای بازی فردا چگونه است، تصریح کرد: در دور برگشت لیگ ما ۲ شکست داشتیم که هر ۲ با اشتباهات فاحش داوری رقم خورد. در بازی با پدیده در شهر مشهد، داور کنار دروازه پنالتی ۱۰۰ درصد ما را برگرداند و در بازی با گل‌گهر که در زمین خودمان برگزار شد و تمام کارشناسان گفتند بازیکن گل‌گهر با دست توپ را وارد دروازه ما کرد هم شکست خوردیم. در مجموع روند خوبی در نیم فصل دوم داشتیم و این روند را ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم که تا پایان فصل شکست ناپذیر باشیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره حواشی دیدار رفت تیمش برابر فولاد و بزرگ کردن زمین ورزشگاه فولاد آرنا گفت: دوست ندارم به گذشته برگردم. اتفاقاتی بود که همه به آن پرداختند و من دوست ندارم درباره گذشته صحبت کنم. امیدوارم فردا روز خوبی برای ۲ تیم باشد.

تارتار درباره مسائل داوری گفت:  گلایه‌ای نداریم و با آنالیزی که ما از رحیم‌زاده داشتیم، می‌توانیم بگوییم که او جزء داوران بسیار سالم فوتبال ما است. او یک مقدار کم‌تجربه و می‌دانیم که ۲  بازی لیگ برتر را قضاوت کرده که اشتباهی نداشته است. مهم‌تر از هر چیز این است که او داور سالمی است. امیدوارم داور برنده بازی باشد، زیرا دوست دارم افرادی که سالم کار می‌کنند، همیشه موفق باشند.

او در خصوص تمدید قراردادش با پیکان برای فصل آینده عنوان کرد: جا دارد از هیئت مدیره و مدیرعامل محترم باشگاه تشکر کنم. اکبر محمدی به من پیشنهاد تمدید قرارداد داده است و صحبت‌هایی هم داشته ایم، اما به خاطر این که تا پایان لیگ ۳ هفته مانده و روی کاغذ شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را داریم، از او خواسته ام اجازه بدهد لیگ تمام شود و سپس مفصل صحبت کنیم.