سردار آزمون در بایرلورکوزن یا آس رم/ آزمون قید روسیه را زد

سردار آزمون  مهاجم ۲۶ ساله تیم ملی مدت‌هاست به کشور روسیه سفر کرده و چندین فصل است در لیگ این کشور و در تیم‌های روبین کاران، روستوف و زنیت توپ می‌زند. بازیکنی که ۳۷ گل ملی برای ما به ثمر رسانده و قدم در راه بزرگان تاریخ فوتبال ایران گذاشته است. او سابقه بازی در لیگ قهرمانان اروپا و گلزنی با پیراهن روستوف و زنیت را در کارنامه دارد و دروازه‌ تیم‌هایی چون بایرن مونیخ، اتلتیکو مادرید، لیون، بنفیکا و... را گشوده است.

چند سالی است شایعات پیرامون سردار آزمون و تیم جدیدش در یکی از تیم‌های مطرح اروپایی به گوش می‌خورد. شاید مهم‌ترین این شایعات، علاقه تیم‌های لیورپول و لاتزیو به جذب مهاجم ایرانی بود که تا مدت‌ها فوتبال دوستان ایرانی را به داشتن نماینده‌ای در لیگ برتر انگلیس یا سری آ ایتالیا امیدوار سازد.

اما پس از ۸ فصل حضور سردار در لیگ روسیه اتفاق جدی نیفتاده و این مهاجم گلزن فقط بین تیم‌های روسی جابجا شده است. در فصل‌های اخیر نام تیم‌های بزرگی چون میلان، چلسی، دورتموند، پورتو، آتالانتا، سویا، ویارئال و... در صف مشتریان سردار دیده شده، اما هیچ کدام به پیشنهاد رسمی و مذاکره نینجامیده است.

به تازگی و طبق اعلام جانلوکا دی مارتزیو خبرنگار مطرح اسکای اسپورت که بسیاری از اخبار نقل و انتقالاتی او درست از آب در می‌آید، باشگاه آس رم ایتالیا به جذب سردار آزمون علاقه‌مند است و ژوزه مورینیو به کار کردن با این بازیکن علاقه دارد. فابریتزیو رومانو دیگر خبرنگار مطرح اروپایی علاوه بر تایید خبر دی مارتزیو، از علاقه باشگاه بایرلورکوزن آلمان به مهاجم ایرانی خبر داد.

به نظر می‌رسد این بار خبر‌های مربوط به سردار آزمون جدی‌تر از همیشه باشد و این مهاجم خوش آتیه به تیمی بزرگتر بپیوندد.

باشگاه آس رم ایتالیا مهاجمانی، چون ادین ژکو و بورخا مایورال را در اختیار دارد و بایرلورکوزن در خط حمله‌ی خود از پاتریک شیک (آقای گل یورو ۲۰۲۰)، لوکاس آلاریو و پائولینیو در نوک حمله بهره می‌برد و سردار در صورت پیوستن به یکی از دو تیم کار آسانی برای فیکس بازی کردن نخواهد داشت.

در بین بازیکنان ایرانی ستاره هایی چون مهدی پاشازاده، علی موسوی و داریوش یزدانی در باشگاه بایرلوکوزن توپ زده‌اند.