ناکامی ادامه‌دار دوندگان و تیراندازان در نهمین روز المپیک

 نهمین روز از بازی‌های  المپیک توکیو  با رقابت تیم ملی بسکتبال، تیراندازی و دوی ۱۰۰ متر پیگیری شد که در هیچ کدام از آنها ورزشکاران کشورمان به نتیجه دلخواه نرسیدند.

تفنگ:

نجمه خدمتی و فاطمه کرم‌زاده دو ملی‌پوش کشورمان بودند که در تفنگ سه وضعیت به رقابت پرداختند. نجمه خدمتی که پیش از این عنوان‌دار آسیا و جهان در تفنگ بادی بود با تشخیص کادر فنی و فدراسیون در بازی‌های المپیک توکیو در ماده ۳ وضعیت به رقابت پرداخت که نتیجه لازم را کسب نکرد و به فینال نرسید. خدمتی و فاطمه کرم زاده با عناوین هجدهم و بیست و دوم به کار خود پایان دادند تا پرونده تفنگ بانوان در المپیک توکیو بسته شود.

بسکتبال:

آسمانخراش‌ها بعد از شکست مقابل چک و آمریکا، امروز با سومین باخت متوالی از سرزمین آفتاب خداحافظی کردند. تیم ملی بسکتبال کشورمان در سومین بازی خود امروز مقابل فرانسه قرار گرفت و با نتیجه ۷۹ بر ۶۲ شکست خورد تا پرونده بسکتبال در این دوره از المپیک بدون برد بسته شود.

دوومیدانی:

حسن تفتیان ملی‌پوش کشورمان امروز در دوی ۱۰۰ متر به رقابت پرداخت. وی در این رقابت با ثبت زمان ۱۰ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه چهارم شد و از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند تا ناکامی دیگری در پرونده دوومیدانی ثبت شود