اراجیف وزیر خارجه سعودی علیه حزب‌الله لبنان

«فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی ، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در اظهاراتی به مسائل داخلی کشور لبنان پرداخت.

رسانه‌‌های سعودی از جمله شبکه «الاخباریه» اظهاراتی را به نقل از وزیر امور خارجه این کشور منتقل کردند که در آن به جنبش حزب‌الله لبنان اتهاماتی وارد شد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی که کشورش در امور داخلی لبنان دخالت دارد، با ذکر این ادعا که حزب‌الله برای «تسلط بر لبنان پافشاری می‌کند» و با اتهام‌زنی به این جنبش، حزب‌الله را عامل مشکلات لبنان دانست.

فیصل بن فرحان در ادامه اظهاراتش همچنین از سران لبنان خواست که با جنبش حزب‌الله مقابله کنند.

با این حال، این مقام سعودی در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد که ریاض جزء اولین کشورهایی بوده است که پس از انفجار بندر بیروت به این کشور کمک کرده و همچنان با مردم این کشور در بحران‌ها ابراز همبستگی می‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در بیروت نیز اخیرا در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواهان اجرای تحقیقات بین‌المللی و شفاف در خصوص انفجار بندرگاه بیروت شد.

اظهارات مقامات سعودی در ارتباط با انفجار بندر بیروت همزمان با سالروز انفجار بندرگاه بیروت و تظاهرات صدها تن از مردم لبنان بیان شده است.

صدها تن از مردم شهر بیروت، عصر امروز، در اعتراض به وضع موجود در این کشور به خیابان‌های لبنان آمدند و خواستار بازخواست عاملان بحران سیاسی و اقتصادی در این کشور شدند.

طبق اعلام صلیب سرخ لبنان،‌ در اعتراضاتی که بیروت امروز شاهد آن بود،‌ بیش از پنجاه شهروند لبنانی در درگیری با نیروهای امنیتی مجروح شدند.

کشور لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت. در پی این انفجار، این کشور با بحرانی سیاسی و اقتصادی مواجه شده است که روز‌به‌روز در حال تشدید است.