رضایی: انتظار بیشتری از کشتی داشتیم

در خصوص نتایج کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو اظهار داشت: کسب ۲ مدال نقره و برنز را به مردم و جامعه کشتی تبریک می‌گویم اما انتظار بیشتری از کشتی آزاد وجود داشت.

قهرمان آسیا و دارنده مدال نقره المپیک خاطرنشان کرد: ما استحقاق ۳ یا ۴ مدال را از المپیک توکیو داشتیم اما بچه‌ها برخی از نظر فنی و برخی از نظر جسمی شرایط لازم را نداشتند. شاید ریکاوری نشدند یا فشار زیاد باعث شد انگیزه و شادابی لازم را نداشته باشند.

رضایی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص کشتی حسن یزدانی و تیلور در فینال المپیک تصریح کرد: یزدانی نسبت به دو دفعه قبل بهترین کشتی و تاکتیکی‌ترین مبارزه را داشت اما اشتباه و غفلت باعث شده تا نتیجه را واگذار کند.

مربی کشتی آزاد درباره نتایج سایر ملی‌پوشان در المپیک گفت: روی محمدیان حساب بیشتری می‌کردم، او حداقل باید برنز می‌گرفت. در مورد قیاسی هم باید بگویم او توانایی بردن حریف هندی را داشت اما در اثر بی تجربگی و اشتباه شانس برنز را از دست داد در نهایت اینکه باید به فکر راه چاره باشیم.

رضایی در مورد اینکه برنامه ریزی کادر فنی را در المپیک چطور ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: من یک بار سر تمرین کشتی آزاد رفتم و با بچه‌ها صحبت کردم. کادر فنی تلاش خود را کرده است بنابراین نه کادر فنی کم‌فروشی کردند و نه کشتی‌گیران اما همانطور که کادر در موفقیت نقش دارد، در باخت هم سهم دارد.

ملی‌پوش سابق کشورمان در خصوص نتایجی که امیرحسین زارع در سنگین وزن کسب کرد و به مدال برنز رسید، گفت: زارع کشتی‌های خوبی گرفت. او جوان و اول راه است، با توجه به شرایطی که ما در سنگین وزن داریم و با حضور نفرات شایسته هرکدام انتخاب شوند می‌توانند مدال بگیرند‌.

دارنده مدال نقره المپیک در خصوص ارزیابی کلی عملکرد کشتی در المپیک توکیو، یادآور شد: با توجه به اینکه طلا برای سنجش یک کاروان معیار مهمی به شمار می رود، تیم ملی کشتی فرنگی توانست یک مدال طلا کسب کند که نتیجه خوبی است اما باید بگویم در آزاد ما می‌توانستیم چند مدال دیگر بگیریم.

رضایی یادآور شد: اگر در کشتی حسن یزدانی آن صحنه نادر به وجود نمی آمد او طلا می گرفت. کشتی آزاد از نظر تدارکاتی و روحی - روانی آماده و یک سال در اردو بود. آنها می توانستند بهتر از این نتیجه بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه با توجه به نتایج کسب شده کشتی آزاد در المپیک فکر می‌کنید باید تغییراتی در کادر فنی برای رقابت‌های جهانی نروژ ایجاد شود، اظهار داشت: صحبتی در این باره ندارم، فدراسیون کشتی باید تصمیم گیری کند.