شانس استقلال و فولاد برای قهرمانی 50-50 است

رضا رجبی درباره دیدار فینال جام حذفی بین استقلال و فولاد اظهار داشت: بازی برای هر دو تیم خیلی حساس است فولاد اگر نتواند این مسابقه را با برتری پشت‌سر بگذارد سهمیه آسیا را از دست می‌دهد. استقلال هم یک جام به هوادارانش بدهکار است به همین دلیل فشار مضاعفی روی هر دو تیم وجود دارد. اطمینان دارم بازی پراحتیاطی خواهد بود. شانس استقلال و فولاد برای کسب قهرمانی 50-50 است و هر تیمی از بازیکنان خلاقش بهتر استفاده کرده و اشتباهات کند، برنده می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقه بیشتر در میانه میدان جریان دارد و درگیرانه است و دو تیم در  انتقال توپ از دفاع به حمله ریسک نمی‌کنند. استقلال باید بازیکنان تأثیرگذاری مثل آیاندا پاتوسی، لوسیانو پریرا و فرشاد احمدزاده را به خوبی پوشش دهد زیرا آنها نفرات خطرناکی در تیم فولاد هستند. حریف هم چیزی برای از دست دادن ندارد و برای رسیدن به سهمیه آسیا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد. این تیم از لحاظ روحی و روانی بالا است و سعی دارد از فرصت‌هایش بیشترین استفاده را کند. با توجه به نمایش محتاطانه هر دو تیم بازی کم خطر و کم حادثه‌ای می‌بینیم.

پیشکسوت تیم استقلال در خصوص نگرانی برخی هواداران فولاد از وضعیت داوری با توجه به اتفاقات قبلی دیدار استقلال مقابل گل‌گهر گفت: این دو مسابقه هیچ ربطی به هم ندارند و چنین حرف‌هایی فرار رو به جلو است. متأسفانه فوتبال کشورمان درگیر حواشی فراوانی شده است. ایران کشور بزرگ، قدرتمند و سرمایه‌داری است و امیدوارم سیستم کمک داور ویدیویی زودتر وارد کشورمان شود زیرا تا زمانی که از VAR استفاده نکنیم، چنین مشکلاتی خواهیم داشت. 

رجبی ادامه داد: در دنیا بی‌دلیل سمت استفاده از این سیستم نمی‌روند. برخی مواقع حتی با استفاده از VAR هم یک صحنه را 10 بار برای تصمیم‌گیری درست بررسی می‌کنند. تصمیم لحظه‌ای گرفتن در کار داوری سخت است و تا وقتی کمک داور ویدیویی به کشورمان نیاید، اشتباهات انسانی تکرار می‌شود. اگر در بازی استقلال و گل گهر هم آن پنالتی را نمی‌گرفتند، اکنون چنین بحثی به وجود نمی‌آمد. با این وجود فشار گذاشتن روی داوری قبل از بازی غیراخلاقی است. 

وی درباره پیش‌بینی‌ اش از نتیجه مسابقه گفت: بازیکنان خلاق می‌توانند گره این بازی را نزدیک را باز کنند. 90 درصد احتمال می‌دهم نتیجه فینال جام حذفی در 90 دقیقه مساوی شود و وقت های اضافی یا ضربات پنالتی، برنده را مشخص کند. به عنوان یک استقلالی دوست دارم این تیم با برتری برابر فولاد قهرمان شود زیرا هوادارانش در این سال‌ها خیلی تحت فشار بودند اما به دلیل نزدیک بودن سطح اختلاف فنی دو تیم نمی توان پیش‌بینی خاصی داشت.