سجادی: پس از المپیک لندن، بهترین نتایج را در توکیو کسب کردیم

 نصرالله سجادی، سرپرست کاروان کشورمان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو درباره نتایج کسب شده اظهار کرد: کشورمان موفق شد برای حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو ۶۸ سهمیه کسب کند و در نهایت ۶۶ نفر به این مسابقات اعزام شدند که ۵۶ نفر آقا و ۱۰ نفر از بانوان در ۱۵ رشته ورزشی در این مسابقات شرکت کردند و توانسته اند ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز برای کشورمان کسب کنند. ورزشکاران کشورمان برای نخستین بار موفق شدند در رشته‌های تیراندازی با تفنگ و کاراته در المپیک مدال کسب کنند. ما هم اکنون در جدول رده بندی مدال در رتبه بیست و هفتم قرار داریم و باید تا پایان امروز صبر کنیم تا جایگاه نهایی کشورمان در مسابقات المپیک مشخص شود.

او در خصوص این که آیا پیش بینی هایش از کسب مدال‌های المپیک تحقق یافته اند، گفت: اگر نتایج کشورمان را در ادوار المپیک بررسی کنیم همیشه در همین حدود مدال کسب کرده ایم. پیش بینی ما نیز این بود که در این مسابقات عملکرد خوبی داشته باشیم؛ مثلا تیم شمشیربازی توانست مقام ششم را در این مسابقات کسب کند و بعضی از کشتی گیرانمان در جایگاه چهارم قرار گرفتند. پس از بازگشت به کشور به صورت کارشناسی‌تر عملکرد کاروان کشورمان را بررسی کرده و در این خصوص به مردم گزارش خواهیم داد.

او ادامه داد: کاروان کشورمان از نظر کیفی در مسابقات المپیک نتایج خوبی را کسب کرد و بعد از المپیک ۲۰۱۲ لندن بهترین نتایج را گرفتیم. بعد از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در اندونزی وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی برنامه ریزی خوبی را برای مسابقات المپیک انجام دادند و همکاری و همدلی این نهادها باعث کسب این نتایج شد.

سجادی خاطرنشان کرد: امیدوارم از امروز ورزش کشورمان برای مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس برنامه ریزی کند. نزدیک به سه سال تا برگزاری این مسابقات زمان داریم و امیدواریم در آن مسابقات نیز حضور موفقی داشته باشیم.