برترین هافبک‌های بالای ۳۰ سال فوتبال جهان +تصاویر

هافبک‌ها بدون شک سخت کوش‌ترین بازیکنان یک تیم هستند،  زیرا آن‌ها ارتباط کلیدی بین حمله و دفاع را ایجاد می‌کنند.

انواع مختلفی از هافبک‌ها مانند باکس به باکس، مرکزی، دفاعی، تهاجمی و ... در زمین وجود دارد. وسط زمین جایی است که به نوعی اتاق فکر تیم‌ها قلمداد می‌شود، بنابراین بسیار مهم است که تیم‌های مدعی قهرمانی دارای بازیکنان باکیفیتی در این پُست باشند.  

در طول سال‌های گذشته، نمایش‌های جذاب هافبک‌ها مسابقات فوتبال را زیباتر کرده است و این بازیکنان در موفقیت‌های تیم‌های خود نقش کلیدی ایفا کرده اند.

با توجه به این نکته، به عملکرد ۵ هافبک برتر فوتبال دنیا که بیش از ۳۰ سال سن دارند، در این گزارش نگاهی می‌اندازیم.

۱- کوین دی بروین

کوین دی بروین بدون شک یکی از بهترین هافبک‌های حال حاضر جهان است. هافبک بلژیکی منچستر سیتی در این سال‌ها روند کم نوسانی داشته است. 

دی بروین شاخص‌ترین بازیکن حال حاضر سیتیزن‌ها است و منچستر سیتی به لطف درخشش او موفق شد در ۴ فصل گذشته ۳ بار قهرمان لیگ برتر شود.  

دی بروین برای تیم ملی کشورش هم بازیکن خوبی بوده و در جریان رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، یک گل زد و ۲ پاس گل داد.  

1

۲- جورجینیو واینالدوم 

جورجینیو واینالدوم یکی از کلیدی‌ترین بازیکنانی بود که با اعتماد یورگن کلوپ به احیای لیورپول کمک کرد.

هافبک هلندی که در یک سوم میانی زمین برای قرمز‌ها بازی می‌کرد، آمار ۲۲ گل و ۱۶ پاس گل در ۲۵۰ بازی با پیراهن  لیورپول را به ثبت رساند، اما برای درک سهم او در موفقیت‌های قرمز‌های مرسی ساید نباید صرفا  به این آمار توجه کرد.  

این بازیکن ۳۰ ساله به اندازه محمد صلاح، روبرتو فیرمینو یا سادیو مانه مورد توجه قرار نگرفت، اما واینالدوم یکی از رهبران و ستاره‌های شناخته نشده در لیورپول بود و همچنین برای تیم ملی هلند  بازی‌های خوبی انجام داد.  

 واینالدوم پس از جدایی از لیورپول در تابستان، راهی پاری سن ژرمن شد.  

2

۳- انگولو کانته 

کانته یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی‌های حال حاضر جهان است. این بازیکن فرانسوی در لسترسیتی نامش را سر زبان‌ها انداخت و نقشی کلیدی در قهرمانی غیرمنتظره روباه‌ها  در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ لیگ برتر ایفا کرد.

این بازیکن ۳۰ ساله فصل بعد راهی چلسی شد. کانته که در خط میانی دفاعی آبی‌ها حضور پررنگی داشت، در فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی عملکرد فوق العاده‌ای ارائه کرد.  

کانته که بیش از ۲۰۰ بازی در چلسی انجام داده است، برای تیم ملی فرانسه هم بازیکن تاثیرگذاری بوده است. او برای فرانسه ۵۰ بازی انجام داده و با این تیم به قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دست یافت.

3

۴- تونی کروس 

تونی کروس با وجود این که مانند هم تیمی اش لوکا مودریچ  ۳۰ ساله است، همچنان بازیکن اصلی رئال مادرید است.  

او در طول ۷ فصل حضورش در رئال مادرید، ۳۰۰ بار برای این تیم به میدان رفته که حاصل آن ۲۲ گل و ۸۲ پاس گل بوده است.  

اگرچه او گل‌های زیادی به ثمر نمی‌رساند، اما در مسابقات حساسی مانند ال کلاسیکوی ابتدای سال جاری برای کهکشانی‌ها گلزنی کرده است.  

۲ بار قهرمانی در لالیگا و ۴ بار قهرمانی در لیگ قهرمانان از افتخارات این هافبک خلاق با پیراهن رئال مادرید بوده است.  

کروس در سال‌های گذشته بازیکن موثری برای تیم ملی آلمان بوده است و در بیش از ۱۰۰ بازی، ۱۷ بار گلزنی کرده و ۱۹ پاس گل داده است.

4

5


۵- لوکا مودریچ

لوکا مودریچ ممکن است ۳۵ ساله باشد، اما همچنان برای باشگاه و تیم ملی کشورش به خوبی بازی می‌کند.

برنده توپ طلای سال ۲۰۱۸ در طول یک دهه گذشته بازیکن برجسته‌ای برای رئال مادرید بوده است. مودریچ که یکی از پایه‌های اصلی خط میانی تیمش  است، ۲ قهرمانی لالیگا و ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با پیراهن رئال مادرید کسب کرده است.

مودریچ که نزدیک به ۴۰۰ بازی برای رئال مادرید انجام داده، آمار گلزنی خیره کننده‌ای ندارد، اما او با طراحی حملات تیمش و پاس‌های دقیق کمک زیادی به کهکشانی‌ها کرده است.  

او همچنین ۱۴۰ بازی برای تیم ملی کرواسی انجام داده و تیمش را به فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رسانده است.

پس از جدایی سرخیو راموس و لیونل مسی، مودریچ یکی از معدود بازیکنان باتجربه‌ای است که در لالیگا باقی مانده است.