کی روش: از آلبانی سرتر بودیم

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، تيم ملي ايران روز يكشنبه در يك ديدار دوستانه كه در استانبول تركيه برگزار شد، به مصاف آلباني رفت و با نتيجه يك بر صفر شكست خورد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با وجود این شکست، گفت: ما در این مسابقه پنج موقعیت مسلم گلزنی داشتیم که سه بار مهاجمان ما با دروازه‌بان حریف درموقعیت تک به تک قرار گرفتند، اما متاسفانه نتوانستیم به گل برسیم. آلبانی در تمام طول مسابقه تنها دو بار فرصت گل زنی ایجاد کرد به همین دلیل تیم ما شایسته شکست نبود.

کی‌روش گفت: مسابقه خوبی بود و باید آن را تحلیل کنیم تا از نقاط قوت و ضعف خود مطلع شویم. از عملکرد مدافعانم رضایت دارم و همچنین از این که موفق شدیم ۹۰ دقیقه حریف را تحت فشار قرار دهیم، خوشحالم. آلبانی تیم قدرتمندی بود که بسیاری از بازیکنانش در تیم‌های اروپایی حاضر بودند، ولی ما در تمام طول مسابقه از آن‌ها سرتر بودیم. پیروزی آلبانی به دلیل پیش‌بینی ناپذیر بودن فوتبال به دست آمد.

وی در پاسخ به دلیل نیمکت نشینی بازیکنانی همچون مهدی رحمتی، هادی عقیلی، خسرو حیدری، مهرداد پولادی، علی کریمی و غلامرضا رضایی و همچنین به میدان نرفتن امید نظری بازیکن دو رگه ایرانی و سوئدی که اخیرا به تیم ملی دعوت شده، گفت: از تعدادی از بازیکنان اصلی خود استفاده نکردیم تا به آن‌ها استراحت بدهیم. مخصوصا ترجیح دادم از بازیکنانی که چند روز پیش در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته بودند، استفاده نکنم. می خواستم در این مسابقه امید نظری را به میدان بفرستم، اما متاسفانه فیفا هنوز اجازه چنین کاری را به ما نداده است.

کی‌روش درباره دلیل حضور علیرضا حقیقی درون دروازه‌ تیم ملی، گفت: در بازی‌های گذشته شهاب گردان، محسن فروزان و مهدی رحمتی بازی کرده بودند، به همین دلیل این بار نوبت حقیقی بود که فرصت بازی کردن داشته باشد.

ايران تا ۱۲ خرداد در اردوي تركيه حضور خواهد داشت و پس از آن به تاشكند ميرود تا در اولين بازي خود در مرحله انتخابي جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل مقابل ازبكستان قرار بگيرد.