طالبی: این شکست برای تیم ملی مفیدبود

به گزارش افکارنیوز به نقل از ورزش سه ، ''جلال طالبي'' روز دوشنبه در گفتگويي افزود:ما نبايد مسئله صعود به جام جهاني را تا اين حد بزرگ کنيم. من اميدوارم تيم ملي ايران در اين راه موفق باشد و حتي روزي قهرمان جهان هم بشود اما نبايد شرايط به گونه اي باشد که بازيکنان از نظر رواني تحت فشار باشند.


وی ادامه داد: مربی تیم ملی ممکن است در یک بازی تدارکاتی بخواهد هر بازیکنی را مورد استفاده قرار دهد تا به ترکیب ایده آل خود برسد اما برخی افراد با فشاری که روی تیم ملی ایجاد می کنند اجازه نمی دهند کادر فنی به راحتی برنامه های خود را پیش ببرد.


طالبی درباره انتقاد کارلوس کی روش از عدم حمایت کافی از تیم ملی گفت: مشکلی که او درباره در اختیار نداشتن بازیکنان تیم ملی می گوید از ۴۰ سال قبل وجود دارد. زمانی که من تیم ملی را پیش از جام ملت های آسیا در لبنان آماده می کردم فقط ۱۱ بازیکن در اختیار داشتم که سه نفر آنها دروازه بان بودند.


وی تاکید کرد: این مشکلات مسئله تازه ای نیست. اگر ما می خواهیم تیم ملی به جام جهانی صعود کند باید به صورت همه جانبه از کادر فنی و بازیکنان حمایت کنیم و امکانات لازم را برای آنها فراهم کنیم.


سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی ۹۸ فرانسه درباره مسابقه تدارکاتی شب گذشته مقابل آلبانی گفت: سیستم بازی و نحوه آرایش بازیکنان در این میدان به شکلی بود که ناهماهنگی هایی میان آنها به وجود آورده بود که البته این موضوع دور از انتظار نبود اما می تواند مشکل ساز باشد.


وی ادامه داد: به نظرم این شکست برای تیم ملی در این شرایط مفید بود تا بازیکنان تصور نکنند که قرار است در تمام مسابقات پیروز باشند و بدانند که کار سختی برای صعود به جام جهانی دارند.


طالبی درباره شانس تیم ملی ایران برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: همه تیم هایی که با ما همگروه هستند برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند اما تیم ایران در ورزشگاه آزادی می تواند تمام حریفان خود را شکست دهد و اگر در مسابقات خارج از خانه هم امتیازات خوبی به دست آورد راه صعود به جام جهانی هموار می شود.