ماجرای حمله سرمربی لهستان به بازیکن ایران

  مسعود آرمات پس از شکست 3 بر صفر تیم نوجوانان کشورمان مقابل لهستان درخصوص این بازی اظهار داشت: بازی با لهستان را واگذار کردیم و به تیمی باختیم که در مسابقات قهرمانی اروپا بازی کرده بود، اما ما در آسیا هم بازی نکرده بودیم. آنالیز خوبی از حریف داشتیم، اما نتوانستیم برنامه‌های خود را درست و کامل اجرا کنیم.

وی ادامه داد: چیزی را از دست نداده‌ایم و این شکست درس و عبرت و تجربه‌ای برای شاگردانم می‌شود تا در مراحل بعدی نتایج بهتری کسب کنند. این بازی تمام شد و کارشناسان باید نظر بدهند که عملکرد ما چگونه بود، اما من از شرایط تیم راضی هستم. فراموش نکنیم که ما تنها یک بازی رسمی مقابل هند برگزار کرده بودیم، اما با این حال از حالا برای بازی بعدی برنامه‌ریزی می‌کنیم و باید به فکر مراحل بعدی باشیم.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران درخصوص عصبی بودن شاگردانش خاطرنشان کرد: برای تیم لهستان متاسفم هستم. آنها در تمام رده‌های سنی می‌خواهند حریف‌شان را وارد حاشیه کنند. پیش از شروع بازی من در رختکن بودم که وقتی بیرون آمدم متوجه شدم سرمربی لهستان به یکی از بازیکنان ما حمله کرده است. با این حال بازهم من از سرمربی آنها عذرخواهی کردم و از بازیکنم درخواست کردم که موضوع را تمام کند. لهستانی‌ها پیام فرستاده بودند که ما از تیم ایران می‌ترسیم، چراکه ممکن است ما را اذیت کنند، اما همه می‌دانند که ایرانی‌ها چقدر مهربان و میهمان‌نواز هستند. متاسفانه لهستانی‌ها نخواستند مردانه برنده شوند. شاگردانم عصبی نبودند، بلکه روی کم تجربگی خود باختند.

ماجرای حمله سرمربی لهستان به بازیکن ایران

وی درخصوص ضعف تیمش در دریافت و حمایت، گفت: در ست اول 4 امتیاز پیش افتادیم و وقتی بازی برابر شد، لهستانی‌ها به بازی برگشتند و سرویس‌های ریسکی زدند. در بخش حمایت‌ دچار مشکل بودیم و باید این موضوع را برای بازی‌های بعدی برطرف کنیم.

آرمات درمورد حضور وزیر ورزش و جوانان به همراه رئیس فدراسیون در سالن 12 هزار نفری آزادی، عنوان کرد: حضور وزیر ورزش در سالن برای ما باعث افتخار است. از دیدن وی بسیار خوشحال شدم. از داورزنی هم تشکر می‌کنم که بعد از بازی به رختکن آمد و از نظر روحی به بازیکنان انگیزه داد. وی در رده جوانان هم بعد از 2 شکست تیم ایران، حرف‌های بسیار خوبی به بازیکنان زد و با همان صحبت‌ها تیم جوانان توانست قهرمان جهان شود. این بار هم همه ما روحیه مضاعف گرفتیم و قول می‌دهم روز به روز بهتر شویم.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان کشورمان در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌شد تیم ایران به عنوان صدرنشین از این گروه صعود کند، با این حال این شکست چه تغییری در برنامه‌های کادر فنی ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: نمی‌دانم چه کسی پیش‌بینی کرده بود که ما صدرنشین می‌شویم. همین حالا هم چیزی از دست نرفته است و اگر به عنوان تیم دوم صعود کنیم هم برنامه‌های خاصی داریم. شاید قسمت بود که در این بازی بازنده باشیم. شاید کارمان در ادامه سخت‌تر شده باشد، اما تلاش می‌کنیم روز به روز بهتر شویم. تیمی که تجربه ندارد را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.