افتخاری دیگر در آستانه رقم خوردن برای کاروان پارالمپیکی ایران

رقابت‌های  پارالمپیک توکیو فردا روز پایانی خود را سپری خواهد کرد و کاروان ایران نیز روز سرنوشت سازی را پیش رو دارد؛ مسابقاتی که می‌تواند باعث تاریخ سازی کاروان سردار دل‌ها شود و برای همیشه نام این کاروان را در تاریخ ورزش ایران ثبت کند.

ایران در رقابت‌های پارالمپیک توکیو ۱۰ مدال طلا کسب کرده است و تاکنون از تعداد طلا‌های دوره قبلی این بازی‌ها (ریو ۲۰۱۶) که ۹ مدال طلا بوده است عملکرد بهتری داشته که هم اندازه پارالمپیک لندن موفق به بالا بردن پرچم ایران و کسب این مدال خوشرنگ شده است.

کاروان ایران در پارالمپیک توکیو برای رکورد شکنی تعداد مدال‌های طلای خود در تاریخ بازی‌های پارالمپیک تنها نیاز به ۳ مدال طلا دارد، اتفاقی که اگر شرایط برای ایرانی‌ها در روز پایانی مسابقات مساعد باشد، انجام شدن آن چندان بعید نیست.

افتخاری دیگر در آستانه رقم خوردن برای کاروان پارالمپیکی ایران

 

بهترین عملکرد تاریخ ایران در کسب مدال طلا، در رقابت‌های پارالمپیک مربوط به پارالمپیک سیدنی در سال ۲۰۰۰ است، سالی که کاروان ایران موفق شد ۱۲ مدال طلا کسب کند و در انتها در رتبه شانزدهم این رقابت‌ها قرار گیرد.

کاروان ایران فردا روز شلوغی را پشت سر خواهد گذاشت و در این روز شلوغ نماینده‌های پر امیدی را در رشته‌های پارا تیراندازی، پارا تیر و کمان، پارا دو و میدانی و والیبال نشسته داریم و می‌توان امیدوار بود که فردا روز تاریخ سازی کاروان سردار دل‌ها در توکیو باشد.