بازیکن حیرت انگیز در تیم ملی فوتبال ایران

وحید امیری در دیدار با سوریه دو مرتبه در دقایق ۳۴ و ۹۰ با دفع توپ‌های خود کمک کرد دروازه تیم ملی ایران بسته بماند.

شاید پس از این دیدار همه از گل ارزشمند علیرضا جهانبخش یا پاس تمیز مهدی طارمی حرف زده و سخن راندند اما بهترین بازیکن تیم ملی ایران در این دیدار وحید امیری بود.

بنابرشنیده ها از آنالیز بازی ایران و سوریه (توسط آنالیزورهای تیم ملی) وحید امیری آمار حیرت انگیزی به جای گذاشته است.

اگر آمار او را تحلیل کنید، کمتر ثانیه ای را پیدا می کنید که او در زمین آرام گرفته باشد. او همیشه در حال دویدن است و همیشه یک فشار علیه تیم رقیب به حساب می آید و همیشه تلاش می کند توپ را به تیم برگرداند.

وحید امیری شاید سختکوش ترین بازیکن در لیگ برتر ایران باشد. او حتی وقتی که تیمش بازی را برده باشد دست از تلاش برای بازگرداندن توپ به تیم برنمی دارد و در عین حال کمتر فرصتی برای تکروی به رغم تکنیک استثنایی می یابد. زمانی برانکو میزان دویدن او را با بازیکنان لالیگایی قیاس کرده و در مصاحبه ای عنوان کرد وحید امیری بیشتر از فوتبالیست های شاغل در اسپانیا در زمین می دود و حالا می بینیم این ستاره بی ادعا در ۳۳ سالگی نیز دونده ترین بازیکن تیم ملی ایران است.

پرسپولیس و تیم ملی ایران باید به خاطر برخورداری از چنین بازیکنی به خود بنازد. وحید امیری گزینه رؤیایی هر مربی به شمار می رود. بازیکنی که می تواند یک نیمه به عنوان دفاع چپ آن هم در سطح تیم ملی بازی کند و سپس در نیمه دوم هافبک چپ همه کاره تیم شود.

شاید تنها نکته تأسف برانگیز در مورد وحید امیری دیر مطرح شدن در فوتبال حرفه ای باشد. او می توانست خیلی زودتر و در سنین پایین تر لژیونر شود و نامی بلند آوازه تر برای خود دست و پا کند اما چرخه معیوب استعدادیابی کشورمان مانع این اتفاق شد.

بازیکن حیرت انگیز در تیم ملی فوتبال ایران

به مطلع این مطلب برگشته و تأکید می کنیم وحید امیری نقشی غیر قابل انکار در اولین پیروزی تیم ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی داشت.

امیری در دقیقه ۳۴ با سرعت خیره کننده خود به محمود المواس رسید و توپ او را درحالی قطع کرد که روی دست این بازیکن یک ملی پوش سوری در شرایط تک به تک با علیرضا بیرانوند قرار داشت.

بار دوم اما از این صحنه هم خطرناک تر بود. در دقیقه ۹۰ بازی و پس از فشار سوری ها توپ در محوطه جریمه و در موقعیت خوبی نصیب بازیکن حریف شد که فقط یک ضربه برای گل شدن می خواست اما وحید امیری از پشت سر رسید و توپ را به کرنر فرستاد.

وحید امیری درحالی درنقش یک دفاع مرکزی ظاهر شد که درآن دقایق مشغول بازی به عنوان هافبک چپ بود اما فداکارانه عقب کشید و کمک کرد تیم ملی ایران با ۳ امتیاز ارزشمند زمین را ترک کند.