هشدار به بازیکنان تیم ملی برای تقابل با عراق

تقابل‌های تیم ملی فوتبال ایران با عراق، همیشه حساس بوده است. از گذشته دو همسایه منطقه خاورمیانه جدال‌های نفس‌گیری داشته‌اند و  در همین مرحله قبلی انتخابی جام جهانی 2022 قطر نیز این تقابل حساس شکل گرفت.

دو تیم ایران و عراق از نظر فوتبالی هم بسیار نزدیک به هم هستند. بازیکنان هر دو کشور علاوه بر خصوصیات تکنیکی، فوتبالی فیزیکی هم به اجرا می‌گذارند که همین مسئله گاهی با جنجال و چالش نیز همراه است.

هشدار به بازیکنان تیم ملی برای تقابل با عراق

شاید نیاز نباشد که خیلی تاریخ را ورق بزنیم. در تقابل‌های حساس اخیر دو تیم در یک دهه اخیر درگیری‌های مسابقه دو بار برای تیم ملی فوتبال ایران چالش برانگیز شده است. در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا که مهرداد پولادی با یک درگیری ساده بر سر توپ با دروازه‌بان عراق اخراج شد و در دیدار رفت مرحله قبلی انتخابی جام جهانی 2022 نیز مسعود شجاعی با وجود تجربه بالا کارت قرمز گرفت که نتیجه هر دو دیدار پس از 10 نفره شدن ایران تغییر کرد و منجر به شکست تیم ملی شد.

حساس شدن شرایط ایران در مرحله قبلی انتخابی جام جهانی 2022 و نیاز تیم ملی به کسب پیروزی برای صعود، باعث شد ملی‌پوشان کشورمان هوشیارانه‌تر مقابل عراق بازی کنند که نتیجه آن هم برد یک بر صفر با تک گل سردار آزمون بود. حالا دو تیم که در مرحله نهایی نیز با یکدیگر هم گروه شده‌اند، به فاصله سه ماه بار دیگر باید به مصاف هم بروند. دیداری که اهمیت و حساسیت بالایی برای تیم ملی خواهد داشت.

تیم ملی دیدار نخست خود را مقابل سوریه با برد پشت سر گذاشته، در حالی که دو رقیب اصلی‌اش در گروه A یعنی کره جنوبی و عراق به تساوی رسیدند تا ایران صدرنشین شود. با این شرایط برد مقابل عراق با شرایط جدول بسیار با اهمیت خواهد بود. تیم ملی در صورت پیروزی می‌تواند فاصله خود با عراق را به 5 امتیاز برساند که شرایط را برای صعود راحت‌تر خواهد کرد، هر چند با برگزاری این دیدار 8 بازی باقی می‌ماند، اما فاصله 5 امتیازی با عراق چیزی نیست که به سادگی از دست برود، اما به شرطی که بازیکنان تیم ملی هوشیار باشند.

بازی فیزیکی و درگیرانه مقابل عراق و البته بازی روانی بازیکنان این تیم، می‌تواند بار دیگر منجر به اتفاقات تلخ گذشته شود. به خصوص حالا که در این بازی کمک داور ویدئویی (VAR) نیز وجود دارد و مسلماً هیچ حرکتی از بازیکنان دو تیم پنهان نخواهد ماند‌.

در بازی نخست مقابل سوریه که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، VAR وجود نداشت، اما بازیکنان تیم ملی که بیشتر آنها نیز لژیونر هستند یا در جام جهانی با VAR آشنایی دارند، باید به این مسئله عادت کرده باشند. چه بسا برخی کارشناسان اذعان کردند اگر در بازی با سوریه هم VAR وجود داشت، مهدی طارمی به دلیل زدن ضربه با آرنج به صورت بازیکن حریف باید اخراج می‌شد که از چشمان داور دور ماند.

حالا بازیکنان تیم ملی باید دقت بیشتری کنند. ممکن است تکرار اتفاقاتی در بازی‌های گذشته با عراق یا خطای سهوی طارمی در بازی مقابل سوریه منجر به 10 نفره شدن تیم ملی شود و نتیجه آن کار را برای آینده تیم ملی سخت کند. پس این هشدار باید به بازیکنان تیم ملی داده شود که هوشیارانه‌تر بازی کنند تا پشیمانی به بار نیاید.

دیدار تیم‌های ایران و عراق از ساعت 22:30 فردا (سه‌شنبه) در کشور قطر برگزار می‌شود.