اعلام آمادگی دادکان برای مدیریت باشگاه پرسپولیس

دکتر محمد دادکان مثل همیشه صراحت کلام داشت و واقعیت‌ها را گفت. او جزو معدود مدیران فوتبال ایران است که به خاطر پست و مقام مصاحبه نمی‌کند و مجیز دیگران را نمی‌گوید به همین دلیل شنیدن صحبت‌های این پرسپولیسی قدیمی و این مدیر توانمند فدراسیون فوتبال در سال‌های نه چندان دور همیشه جذابیت‌های خاص خود را دارد.

با دکتر محمد دادکان در مورد پرسپولیس و شایعه واگذاری ریاست مجمع این باشگاه  صحبت کردیم که بحث به تیم ملی و فساد موجود در فوتبال هم کشیده شد.

دادکان در مورد شایعه حضورش در پرسپولیس گفت: من قبلا هم به خبرورزشی گفته بودم که پرسپولیس را با یک بشکن می‌توان اداره کرد ولی متاسفانه نمی‌خواهند چنین اتفاقی رخ دهد. این جا پول می‌آید و می‌رود اما چه کسی پول گذاشته و رفته است؟ من وقتی در فدراسیون بودم به سال ۱۳۸۵ یعنی حدود ۱۵ سال پیش پنج میلیارد تومان پول گذاشتم و رفتم.

دادکان در ادامه افزود: یک نماینده مجلس پیش وزیر سابق ورزش رفت و گفت دادکان را بیاورید تا پرسپولیس را نجات بدهد اما وزیر سابق ورزش به او گفته بود آقای دادکان اصلاً مرا قبول ندارد که بخواهد کار کند! البته طبیعی هم هست که اینها مرا قبول نداشته باشند من آدمی‌هستم که به منافع فوتبال فکر می‌کنم و کارنامه ام مشخص است. من سال‌ها در فدراسیون کار کردم و یک ریال برای فوتبال پول نگرفتم. شما یک رئیس سازمان تربیت بدنی و کمیته المپیک را پیدا کنید که بتواند ادعا کند به فدراسیون بنده پول داده است. من بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان را به تهران آوردم و برای فوتبال ایران اعتبار خریدم. شاید جالب باشد بدانید ۲۴ سالم بود که در سال ۵۸ مدیر عامل باشگاه پرسپولیس شدم و کمتر کسی این موضوع را می‌داند. اما حرفم این است که الان آقای سجادی برای مبارزه با فساد آمده است شعار آقای رئیسی هم همین مبارزه با فساد بود و حالا که این طور است از ایشان می‌خواهم که فساد را نه در ۸ سال گذشته بلکه در ۱۶ سال گذشته به طور دقیق و موشکافانه بررسی کند هر چند که می‌دانم این اقدامات را انجام نمی‌دهند!

اعلام آمادگی دادکان برای مدیریت باشگاه پرسپولیس

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: آقای سجادی باید پرونده ویلموتس را به دقت بررسی کند. متاسفانه پای خیلی‌ها در این پرونده گیر است و به همین دلیل است که می‌گویم یک سری اقدامات انجام نمی‌شود.

دادکان در ادامه افزود: بررسی پرونده‌های مالی در سازمان تربیت بدنی، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در ۱۶ سال گذشته وظیفه آقای سجادی است.

وی اضافه کرد: در مورد پرسپولیس هم باید تاکید کنم که من حاضرم بدون یک ریال کمک از این و آن این باشگاه را اداره کنم البته بدهی‌های قبلی را آقایان باید بپردازند ولی با توجه به جمیع جهات و اینکه من از رئیس جمهور نشان لیاقت گرفتم و به خاطر خدماتی که انجام دادم، مسلماً پرسپولیس را به من نمی‌دهند؟!