اینفانتینو به دنبال حضور بانوان در  ورزشگاهها در بازیهای لیگ برتر ایران

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم پس از دیدار تیم های ملی ایران و عراق در کشور قطر، دیداری با جیانی اینفانتینو داشت که در این جلسه، یکی از مواردی که رئیس فیفا روی آن تاکید ویژه ای داشته، بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به خصوص در مسابقات لیگ برتر بوده است

یکی از مجریان شبکه ورزش که گفته می‌شود ارتباط نزدیکی با رئیس فدراسیون فوتبال دارد،  با انتشار یک استوری در اینستاگرامش مدعی شد که اینفانتینو تاکید کرده در صورتی که بانوان در دوره جدید مسابقات لیگ برتر وارد ورزشگاه‌ها نشوند فوتبال ایران وارد دوران پرچالشی خواهد شد.

 زنان ایران در چند سال گذشته 3 بار اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا کرده‌اند؛ بازی پرسپولیس‌ – کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا، بازی دوستانه تیم‌‌های ملی ایران و بولیوی و بازی تیم‌‌های ملی ایران و کامبوج در انتخابی جام‌جهانی ‌2022.

فیفا پیش از این و در نامه‌ای رسمی به فدراسیون فوتبال خواستار حضور زنان در مسابقات فوتبال و اختصاص صندلی بیشتری به زنان ایرانی شده بود و در حالی که قبلا روی حضور زنان در بازیهای ملی و بین المللی از جمله مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا تاکید شده بود حالا خبر می رسد که مسابقات داخلی و لیگ برتر ایران نیز به این موضوع اضافه شده است.

این خواسته رییس فیفا از شهاب عزیزی خادم در حالی مطرح شده است که تیم ملی ایران در تاریخ 20 مهرماه در ورزشگاه آزادی میزبان کره جنوبی است و اگر قرار به حضور تماشاگران در ورزشگاه باشد، قطعا بخشی از سکوهای ورزشگاه آزادی به بانوان طرفدار تیم ملی اختصاص داده خواهد شد.

درخواست رئیس فیفا تا چه حد اجرایی است؟

اینفانتینیو در حالی خواستار حضور بانوان در ورزشگاهها برای مسابقات لیگ برتر شده که قطعا اجرایی کردن خواسته او کار راحتی نیست و شرایط خاص برخی شهرها می‌تواند روی اجرایی شدن درخواست رئیس فیفا تاثیر بگذارد.

اینفانتینو به دنبال حضور بانوان در  ورزشگاهها در بازیهای لیگ برتر ایران

نکته عجیب اینکه دو عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگار فوتبالی، از اینکه خروجی جلسه اینفانتینو و عزیزی خادم چه بوده، ابراز بی اطلاعی کردند.

احسان اصولی رییس هیات فوتبال استان خراسان رضوی در پاسخ به سوال خبرنگار فوتبالی گفته است: پس از بازگشت آقای عزیزی خادم هنوز جلسه ای تشکیل نشده و اعضای هیات رییسه در جریان جزییات جلسه ایشان با اینفانتینیو نیستند.

بهرام رضاییان دیگر عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم در جریان صحبتهای رد و بدل شده بین اینفانتینو و عزیزی خادم نیست: بنده از محتویات و خروجی جلسه‌ای که با حضور رئیس فدراسیون و اینفانتینو برگزار شده اطلاعی ندارم و در فدراسیون هم هنوز جلسه ای برگزار نشده.آقای عزیزی خادم چون در این جلسه حضور داشتند باید خودشان درباره جزییات آن توضیح دهند.

رضاییان در پاسخ به این سوال که حضور تماشاگران خانم در مسابقات لیگ برتر، تا چه حد اجرایی خواهد بود، بیان کرد: اجرایی شدن این موضوع به زیرساخت ورزشگاه‌ها بستگی دارد. هر چند معتقدم ورزشگاه های مجهز و بسیار خوبی در اکثر استان های کشور داریم اما فعلا شرایطی که ویروس کرونا در تمام دنیا به وجود آورده مانع حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها شده و بعید است فعلا ستاد کرونا اجازه اتفاق جدیدی درباره ورود هواداران فوتبال به ورزشگاه‌ها بدهد ضمن آنکه درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید صلاح مملکت و شرایط هم لحاظ شود."

باید منتظر ماند و دید در صورت اجرایی شدن حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها آیا حضور آنها به صورت گزینشی خواهد بود یا اینکه بانوان طرفدار فوتبال، به راحتی و با خرید بلیت، می‌توانند بازیهای تیم محبوبشان را از نزدیک تماشا کنند.