۲ مدال نقره و برنز برای آزادکاران ایران در ۵ وزن نخست جام مدوید

مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد  جام الکساندر مدوید روز‌های ۱۹ و ۲۰ شهریورماه در شهر مینسک بلاروس برگزار شد که در دیدار‌های پنج وزن نخست ۴ نماینده کشورمان حضور داشتند و پیمان نعمتی و کیان محمودجانلو در وزن ۶۵ کیلوگرم به ترتیب به مدال‌های نقره و برنز رسیدند. مهدی ویسی در وزن ۵۷ کیلوگرم و محسن کوچ نژاد در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز پنجم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم مهدی ویسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در حالی که ۱ بر صفر مقابل مسلم سعداله یف از روسیه پیش بود مقابل این حریف ضربه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل گوگا ژیگوا از گرجستان با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب و پنجم شد.

۲ مدال نقره و برنز برای آزادکاران ایران در ۵ وزن نخست جام مدوید

 

در وزن ۶۵ کیلوگرم کیان محمود جان لو پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۶ از سد ایوریکو جولاکیدزه از گرجستان گذشت. پیمان نعمتی دیگر نماینده کشورمان در این وزن، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل مصطفی احمداف از تاجیکستان با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی دست یافت. دو نماینده کشورمان در دیدار نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که نعمتی با نتیجه ۴ بر ۳ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. نعمتی در دیدار فینال مقابل رمضان فرضعلیف از روسیه با نتیجه ۸ بر ۸ مغلوب شد و به مدال نقره رسید. محمودجانلو نیز با شکست مقابل نعمتی راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر از سد مصطفی احمداف از تاجیکستان گذشت و سوم شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محسن کوچ نژاد در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر ۲ مغلوب عظمت نوریکایو از بلاروس شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با توجه به حاضر نشدن حریف بلاروسی پیروز دیدار شانس مجدد شد و به دیدار رده بندی راه یافت. کوچ نژاد در این دیدار مقابل دیمیتری جیووی از گرجستان با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب و پنجم شد.

همچنین در پایان مسابقات مقدماتی ۵ وزن دوم عباس فروتن در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت و امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم به گروه بازنده‌ها رفت.

رقابت‌های شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان فوق امروز (یکشنبه) برگزار می‌شود.