اتفاقی عجیب در میزبانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

گویا اهالی فوتبال به بازی‌های خارج از خانه پرسپولیس در آسیا عادت کرده اند و هیچ کس نمی‌پرسد چرا این تیم باید این همه بازی آسیایی را در خارج از خانه برگزار کند. آن هم در حالی که برخی از تیم‌ها شرایط متفاوتی دارند و برای مثال تیمی، چون الوحده امارات که حتی در گروهش اول هم نشد، تمام بازی هایش را در خانه برگزار کرده است. نگاهی به رقابت‌های پرسپولیس در آسیا نشان می‌دهد آخرین باری که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در تهران بازی کرد به ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برمی گردد.

روز آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ که پرسپولیس در روز وداع ژاوی هرناندز، السد را با گل‌های مهدی ترابی و گل علی علیپور دو برصفر شکست داد تا با وجود آخر شدن در گروهش وداعی شیرین با آن فصل از رقابت‌های آسیایی داشته باشد.

اتفاقی عجیب در میزبانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس از آن روز تا روز سه شنبه که قرار است مقابل استقلال تاجیسکتان بازی کند حدود ۸۴۰ روز است که در هیچ مسابقه آسیایی در خانه به میدان نرفته است. برهمین اساس بسیار عجیب است سرخ پوشان تهرانی فصل قبل، بدون حتی یک بازی خانگی به فینال آسیا رسیدند که این نشان از کار بزرگ آن‌ها دارد.

پرسپولیس فصل قبل بدون یک بازی در تهران به فینال رسید و به نظر می‌رسد در فصل جاری هم باید به همین شرایط و برگزاری بازی در خارج از خانه عادت کند و برهمین اساس باید سه‌شنبه شب در ورزشگاه اختصاصی استقلال تاجیکستان بازی کنند تا ثابت کنند به بازی‌های آسیایی خارج از خانه عادت کرده‌اند و به نوعی یکی از غریب‌ترین تیم‌های آسیا محسوب می‌شوند.

جالب اینکه از همین الان همگان می‌دانند پرسپولیس در صورت صعود از این مرحله برای مراحل بعد باید در خاک عربستان بازی کند. جایی که النصر بعد از آن شکست تلخ در نیمه نهایی و چندین شکایتی که به شکست انجامید، در صورت حذف تراکتور تمام تلاشش را به کار خواهد گرفت تا در خانه از پرسپولیس انتقام سختی بگیرد.