شرط حضور در استادیوم‌های ورزشی از زبان وزیر بهداشت

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت اظهار کرد: یکی از مشکلات کنونی عدم تحرک و افزایش چاقی کودکان است و تعطیلی مدارس افزون بر چاقی از نظر اجتماعی به کودکان آسیب می‌زند، کودکی که در گذشته صبح زود بیدار می‌شد، اکنون دیر از خواب بیدار می‌شود و تعطیلی مدارس موجب چاقی دانش آموزان شده است.

واکسیناسیون کنکوری‌ها از چند روز آینده

وزیر بهداشت گفت: برای واکسیناسیون کنکوری‌های امسال که اکنون ١٧ ساله هستند، واکسن مخصوص زیر ١٨ سال را وارد کرده ایم و از چند روز آینده آنها را واکسینه می‌کنیم.

به زودی؛ تزریق دو دوز واکسن شرط خروج از کشور

 وزیر بهداشت ادامه داد: به زودی هر کسی که بخواهد از کشور خارج شود، باید دو دوز واکسن زده باشد، اکنون نگاهمان به خواسته کشورهاست، برخی کشورها فقط تست منفی را ملاک قرار می‌دهند، امروز به حدود ٣٨ میلیون دوز واکسن رسیده و تلاش می‌کنیم، این هفته رکورد هفتگی واکسیناسیون کرونا را بشکنیم، اکنون رتبه نخست در دست آلمان با تزریق هفتگی ۶ میلیون دوز واکسن است.

وزیر بهداشت بیان کرد: همه اینها نتیجه همکاری مردم است و می بینیم دانشجویان و بسیجیان تا پاسی از شب در مراکز واکسیناسیون فعالیت می‌کنند و با توجه به افزایش حجم واکسیناسیون یکی از شروط خروج از کشور تزریق واکسن خواهد بود و شرط ورود به کشور هم تست منفی خواهد بود.

شرط حضور در استادیوم‌های ورزشی از زبان وزیر بهداشت

شرط حضور در استادیوم‌های ورزشی تزریق ٢ دوز واکسن است

عین اللهی بیان کرد: مردم باید ٢ دوز واکسن تزریق کرده باشند که ایمن باشند و شرط حضور در استادیوم‌های ورزشی تزریق ٢ دوز واکسن است البته برای حضور کسانی که ٢ دوز واکسن تزریق کرده‌اند، در استادیوم‌ها باید تصمیم گیری شود.

وزیر بهداشت اظهار کرد: بیش از ٧٠ درصد مردم به اخبار صدا و سیما اعتماد دارند و این بسیار اهمیت دارد و خواهش ما این است چیزی شبیه روایت فتح برای نمایش و ثبت تلاش مدافعان سلامت و فعالان در مراکز واکسیناسیون را به تصویر بکشد، شهید حججی قبل از آنکه مدافع حرم شود، یکی از فعالان در گروه‌های جهادی بوده است و امثال او را در نظام سلامت بسیار داریم.

عین اللهی بیان کرد: ما هیچ گونه بی احترامی به مردم را تحمل نمی‌کنیم البته باید دانست که واردات واکسن و تزریق کار آن آسانی نیست و از وزارت امورخارجه گرفته تا بانک مرکزی و وزارت بهداشت همه در واردات واکسن و واکسیناسیون دخیل هستند و یک بی احترامی به مردم  زحمات همه را هدر می‌دهد.

 وزیر بهداشت اظهار کرد: رییس جمهور و معاون اول، بانک مرکزی و امورخارجه همه همکاری و همدلی کردند تا ما از منابع مختلف واکسن وارد کنیم و یکی از عوامل موثر در افزایش واردات واکسن مجوز مصرف اضطراری به واکسن‌های داخلی است و اکنون ۵ واکسن ما مجوز تولید داخل دارد، اگر تولید داخل تکافو می‌کرد، وارد نیاز نبود و اکنون حداکثر توان تولید داخل ٢٠ میلیون دوز است.

وی بیان کرد: زمان در واکسیناسیون اهمیت دارد و برای پیشگیری از موج ششم واکسیناسیون با سرعت بالا باید صورت گیرد و همه تلاشمان این است که مردم به سرعت واکسینه شوند و از فاجعه بعدی جلوگیری کنیم چرا که موج پنجم مردم را بسیار داغدار کرد.

واردات 90 میلیون دوز واکسن در شهریور و مهر ماه

عین اللهی درباره واردات واکسن بیان کرد: تا از ابتدا پایان شهریور ۵٠ میلیون دوز واکسن و در مهر ماه ۴٠ میلیون دوز واکسن وارد و تولید داخل هم به اعداد واردات برای واکسیناسیون افزوده خواهد شد.