واکنش AFC به صعود بانوان ایران به دور نهایی جام ملت‌ها

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی به بررسی دیدار تیم‌های ملی بانوان ایران و اردن در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ پرداخت.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: ایران، اردن را در ضربات پنالتی شکست داد تا بلیت تاریخی حضور در دور نهایی جام ملت‌های آسیا را رزرو کند.

واکنش AFC به صعود بانوان ایران به دور نهایی جام ملت‌ها

جمهوری اسلامی ایران روز شنبه پس از تساوی بدون گل مقابل اردن در ورزشگاه بنیادکار، این تیم را در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد و موفق شد برای اولین بار به دور نهایی جام ملت‌های زنان آسیا راه یابد.

تیم مریم ایراندوست تاریخچه و رتبه ۷۲ ایران در رنکینگ فیفا را نادیده گرفت تا به صورتی دراماتیک جایگاهی در دور نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ در هند به دست آورد و به تلاش اردن برای سومین حضور متوالی در دور نهایی پایان دهد.

زهره خدایی قهرمان ایران بود که ۲ ضربه پنالتی را مهار کرد تا نتیجه مهمی را برای فوتبال بانوان ایران رقم بزند، نتیجه‌ای که امید آن‌ها را  برای راهیابی به جام جهانی زنان ۲۰۲۳ در استرالیا و نیوزلند زنده نگه می‌دارد.

هر ۲ تیم پس از برد ۵ بر صفر مقابل بنگلادش، در جدول از هر نظر برابر شدند، ۲ تیم این بازی را در شرایطی آغاز کردند که می‌دانستند تساوی در این بازی آن‌ها را به ضربات پنالتی می‌رساند.

اردن با اتکا به تجربه و قدرت خط آتش خود متشکل از میسا جباره و شهناز جبرین و موفقیت اخیر در کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های عرب، به عنوان تیم برتر به میدان آمد، اما نتوانست خط دفاعی ایران را که توسط زهره خدایی رهبری می‌شد، بشکند.

پس از تساوی بدون گل در نیمه اول و با توجه به گرمای هوای تاشکند، هر دو تیم در نیمه دوم یک سری تعویض انجام دادند، اما برنده بازی مشخص نشد.

با توجه به تساوی ۲ تیم در پایان بازی، نوبت به ضربات پنالتی رسید تا کاری را کند که سه مسابقه در طول ۶ روز نتوانست انجام دهد و برنده را مشخص کند. در نهایت این ایرانی‌ها بودند که در ضربات پنالتی موفق شدند.

تیم ملی بانوان ایران در ضربات پنالتی اعصاب پولادین خود را نشان داد و کاپیتان بهناز طاهرخانی اولین ضربه را به ثمر رساند، سپس ملیکا متولی، زهرا قنبری و ثنا صادقی ۴ گل به ثمر رساندند.

ایران در حال حاضر در بین ۱۲ تیم حاضر در دور نهایی جام ملت‌های آسیا هند ۲۰۲۲ قرار دارد و دیدار‌های این مرحله با حضور بهترین بازیکنان و تیم‌های قاره‌ در ماه ژانویه برگزار خواهد شد.