گلیج در نیمه نهایی کشتی آزاد قهرمانی جهان

روز سوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان امروز (دوشنبه) با برگزاری دیدار‌های اوزان ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم در شهر اسلو نروژ آغاز شد و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

بر همین اساس در وزن ۷۰ کیلوگرم عرفان الهی در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر جینتارو موتویاما دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۲ از سد نیکولای گراحمز از مولداوی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. الهی در این مرحله مقابل ارنظر آکمات علی اف از قرقیزستان با نتیجه ۸ بر ۸ مغلوب شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار در گروه بازنده‌ها را بدست آورد.

گلیج در نیمه نهایی کشتی آزاد قهرمانی جهان

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست با نتیجه ۴ بر صفر الیزبار اودیکادزه از گرجستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر رادو لیفتر از مولداوی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گلیج در این مرحله به مصاف کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا می‌رود.

رقابت‌های نیمه نهایی از ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه امروز آغاز می‌شود.

گفتنی است در رقابت‌های چهار وزن نخست کشتی آزاد  حسن یزدانی  و امیر حسین زارع به مدال طلای اوزان ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم رسیدند و رحمان عموزاد و یونس امامی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

همچنین در پایان رقابت‌های مقدماتی چهار وزن نخست علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسم پور به ترتیب در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند.