خبر خوش برای باشگاه فولاد خوزستان

باشگاه فولاد خوزستان سال قبل بخاطر شکایت سپیدرود رشت مبنی بر فسخ غیرقانونی محمد بلبلی و عقد قرارداد با این بازیکن که استعلام لازم برای جذب او گرفته نشده بود، با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه شد که این حکم اکنون با دخالت CAS لغو شد.

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ایران یک‌سال پیش اعلام کرد باشگاه فولاد بخاطر تخلف در جذب محمد بلبلی با محرومیت در دو پنجره نقل و انتقالاتی مواجه شده و به این ترتیب در نیم‌فصل لیگ بیستم و تابستان ۱۴۰۰ اجازه جذب بازیکن ندارد، اما حالا این رای شکسته شد.

باشگاه فولاد خوزستان برای رفع محرومیت نقل و انتقالاتی اعتراض خود را به دادگاه حکمیت ورزش ارائه کرده بود که CAS ضمن لغو رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ایران، حکم خود را به شرح زیر صادر کرد:

۱- درخواستی که توسط باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان در ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰ علیه تصمیم ارائه شده توسط کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ایران در ۲۴ آگوست ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده بود، تا اندازه‌ای تایید می‌شود.

۲- تصمیم ارائه شده در ۲۴ آگوست ۲۰۲۰ توسط کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ایران برای محرومیت فولاد(جذب بازیکن داخلی یا خارجی) از دو پنجره نقل و انتقالات در نظر گرفته شده بود، لغو می شود.

۳- ۵۰ درصد از هزینه این دادرسی باید توسط باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان پرداخت شود و ۵۰ درصد دیگر نیز باید توسط فدراسیون فوتبال ایران به دادگاه حکمیت ورزش داده شود.

۴- هر بخش باید هزینه‌های مربوط به خود را پرداخت کند و سایر هزینه ها توسط CAS پرداخت می شود.

۵- همه درخواست‌ها یا موارد دیگری که فولاد در اعتراض خود ارائه کرده بود، رد شده و این حکم نهایی است.